DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Aykut Öz Öğretim Görevlisi Ahmet Yazıcı
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi 2) Düşündüklerini 3 boyutlu olarak ifade edebilme becerisi 3) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 4) Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 5) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 6) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler stop-motion animasyon tekniği ile kısa metrajlı stop-motion film çekimleri yapmaktadırlar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş , dersin yapısı kuralları üzerine kısa anlatım ve video gösterimi. | 2. Hafta | Stop Motion tekniği kullanarak kısa filmler üretmek üzere ekiplere ayrılarak çalışmalara başlanması. | 3. Hafta | Tasarlanan projelerin çekim aşamasına geçirilmesi. | 4. Hafta | Tamamlanan filmlerin gösterimi ve filmlerin değerlendirilmesi. | 5. Hafta | Kolaj tekniği kullanak Cut Out film projesi üretme. | 6. Hafta | Cutout animasyon çekimlerine başlangıç. | 7. Hafta | Çalışmaların devamı. | 8. Hafta | ARA SINAV | 9. Hafta | Stop Motion animasyon için üç boyutlu karakter tasarımına başlangıç. | 10. Hafta | Stop Motion animasyon karakter tasarımlarına devam. | 11. Hafta | Stop Motion maketlerin renklendirilerek bitirilmesi. | 12. Hafta | Seçilen modellerle canlandırma denemeleri. | 13. Hafta | Canlandırmalara devam. | 14. Hafta | Genel Değerlendirme. |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Maureen Furniss , Animasyonun Kutsal Kitabı , Karakalem Kitabevi Yayınları. İstanbul Modern , Gölgeye Övgü (sergi Kataloğu) Ray Harryhausen & Tony Dalton , Ray Harryhausen An Animated life, Aurum Press Ltd. Ken A. Priebe , The Advanced art of Stop-Motion Animation,Course Technology. Andrew Selby, Animation in process , lourence King Publishing. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 12 | 15 | Uygulama/Pratik | 12 | 25 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 8 | 8 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 12 | 2 | 24 | Atolye Çalışması | 12 | 2 | 24 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |