Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel sanat ve tasarım becerileri ile özgün yapıtlar ortaya koyabilme becerisi 2) Temel sanat ve tasarım becerisini diğer alanlarla ilişkilendirme/bağ kurma becerisi 3) Görme becerisi 4) İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi 5) Formu ikinci boyuta, iki boyutlu şekli de üçüncü boyuta (forma) aktarabilme becerisi 6) Düşündüklerini 3 boyutlu olarak ifade edebilme becerisi 7) Eleştirel düşünme becerisi 8) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 9) Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 10) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini sözel ve görsel yollarla aktararak ifade edebilme becerisi 11) Tasarım problemlerini çözme ve özgün fikirler üretme becerisi 12) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi 13) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 14) Sinematografi konusunda temel teknik ve uygulama bilgilerine sahip olma ve bildiklerini film çekim sürecine uyarlama becerisi 15) Ses ve seslendirme konusunda temel teknik ve uygulama bilgilerine sahip olma ve bildiklerini film çekim sürecine uyarlama becerisi 16) Görüntüyü ses, ışık vb. efektlerle hareketli hale getirebilme becerisi 17) Animasyon film çekim sürecinde temel prensiplere sahip olma ve bildiklerini film sürecine uyarlayabilme becerisi 18) 3 boyutlu bir animasyon filmi sürecini bütün ayrıntılarıyla ve basamaklarıyla düşünebilme ve tasarlayabilme becerisi 19) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( ANİ421)
ÖNERİLEN DERSLER
Animasyon Desen, Animasyon Prensip ve Teknikleri, Karakter Tasarımı, Sahne Tasarımı, Animasyon Programları 2, Sinematik Öykülendirme ve Senaryo
DERS TANIMI
Bu derste öğrenciler 3 boyutlu animasyon film çekmektedirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin yapısı, kuralları ve beklentiler üzerine...
2. Hafta
Öğrencilerin önceki dönemlerden işlerinin incelenmesi, 3B düşünme
3. Hafta
Sinopsis, hikaye/öykü, saheneleme
4. Hafta
3d modelleme, concept geliştirme
5. Hafta
3D modelleme devam
6. Hafta
Rigging
7. Hafta
Storyboard
8. Hafta
Animatics-previz
9. Hafta
Texturing/UV Shells
10. Hafta
Lighting
11. Hafta
Ses tasarımı, sahnelendirme
12. Hafta
Rendering, output criteria.
13. Hafta
Projelerin değerlendirilmesi
14. Hafta
Projelerin değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Andy Beane - 3D Animation Essentials. John Wiley & Sons, Inc., 2012. Jon Krasner - Motion Graphic Design & Fine Art Animation. Elsevier, Focal Press, 2004. Sergei Eisenstein - Kısa Film Senaryosu. Agora Kitaplığı, 2008. William Vaughan - Digital Modeling. New Riders, 2012. Jeremy Birn - Digital Lighting and Rendering, (3rd edition). New Riders, 2014.