Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SANAT VE ESTETİK GMS524 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sanat ve estetikle ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
2) Sanat ve zanaatin birbirinden ayrılma sürecini ve güzel sanatlar sisteminin oluşum sürecini açıklayabilir.
3) Sanat eseri ve sanatçı ilişkisini yorumlayabilir.
4) Sanatın tarihsel, toplumsal ve ekonomik yapıyla ilişkisini açıklayabilir.
5) Kültür endüstrisine ilişkin temel tartışmaları anlatabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste öğrenciler sanatın elemanlarının sanatsal düzenleme ilkelerine göre organizasyonunu; bakma-görme, ayırt etme gibi hususları öğrenmektedir. Ayrıca bu kapsamda yetilerin kullanılmasına ve geliştirilmesine olanak sağlayan özgün çalışmalar yapılmaktadır. Görsel bilgi yolu ile bireyin önce kendine sonra çevresine eleştirel gözle bakabilmesi; estetik algının geliştirilmesi, özgün biçimlendirmeyle problem çözme yeteneğini geliştiren kompozisyon araştırmaları yapması planlanmaktadır. Bu dersin sonunda öğrencilere; estetik kuramlar hakkında eleştiri ve karşılaştırmalar yapabilecek düzeyde konuşabilme ve analiz becerisi kazandırılmak amaçlanmıştır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Temel Kavramlar
2. Hafta Sanat felsefesi, estetik ve sanat eleştirisi
3. Hafta Sanat eseri, sanat-zanaat ilişkisi, toplumsal değişim ve zanaatçının-sanatçının değişen konumu
4. Hafta Rönesans döneminde sanat ve güzel sanatlar kategorisinin inşası
5. Hafta Kapitalist toplumda kültürel içeriğin üretimi, kültür endüstrisi ve tüketim, yüksek sanat ve popüler kültür ayrımı
6. Hafta Sanat-politika ilişkisi ve özerk sanat tartışmaları
7. Hafta Estetik modernizm ve sanat akımları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Estetik modernizm ve sanat akımları
10. Hafta Estetik modernizm ve sanat akımları
11. Hafta Sanatın toplumsal bağlamı, sanat ve gündelik hayat ilişkisi
12. Hafta Sanat ve postmodernizm
13. Hafta Sanatın sonu tartışması
14. Hafta Genel değerlendirme
15. Hafta Final sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Turgut, İ. (1993). Sanat Felsefesi. Üniversite Yayınları, İzmir.
2. Kırışoğlu, O. (2009). Sanat Kültür ve Yaratıcılık. Pegem A Yayınları, Ankara.
3. Abacı, O. (2005). Çocuk ve Müze. Morpa Yayınları, İstanbul.
4. Zilcioğlu, Ş. (2008). Çocuk Müzeleri ve Müze Eğitimi. (Editör: Bekir Onur), Ürün Yayınları, Ankara.
5. Yavuzer, H. (1992). Resimleriyle Çocuk (6. Baskı). Remzi Kitabevi, İstanbul.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Toplam(%)30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)30
Finalin Başarıya Oranı(%)70
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar133
Final Sınavı122
Ödevler12020
Sunum (Hazırlık dahil)133
Makale Sunuşu133
Toplam İş Yükü285
Toplam İş Yükü / 309,5
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6  X   X   X     X
P7         
P8         
P9         
P10         
P11         
P12  X     X   X  
P13         
P14         
P15         
P16         
P17         
P18         
P19         
P20    X       X
P21  X   X   X   X  
P22  X