Anasayfa  »  Kahramankazan Meslek Yüksekokulu »  Lojistik Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PERAKENDE LOJİSTİĞİ KMS130 - 2 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Perakende işletmelerinde stratejik planlama yapma becerilerini geliştirir.
2) Tüketicilerin farklı satın alma davranışı göstermesine etki eden faktörleri tanır.
3) Perakende piyasalarının perakende lojistiği üzerinde etkilerinin farkındadır.
4) Perakende lojistiği ile ilgili bireysel ve grupsal tartışmalarda etkin rol alır.
5) Tedarik zincirinin etkin ve verimli faaliyet göstermesinde perakendecilerin etkisini bilir.
6) Tedarik zincirinde tüm üyeler arasında bilgi paylaşımının ve entegrasyonun önemini bilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIDers öğrencilerin perakende piyasasının, perakende lojistiği üzerindeki etkilerini kavramaları için perakende piyasasının tanımlanması üzerinde durmaktadır. Öğrenciler perakende stratejilerini ve perakende endüstrisindeki iletişim ağlarını inceleyeceklerdir. Öğrenciler pek çok işletme için önemli bir konu olan küreselleşmenin tedarik zincirindeki etkilerini inceleyeceklerdir. Öğrenciler aynı zamanda e-perakendeyi ve bunun perakende lojistiğinde nasıl kullanıldığını öğrenme fırsatı da bulacaklardır. Bu dersin amacı tedarik zinciri üretiminden perakendeciliğin ilke ve uygulamalarını formüle etmek ve uygulamaktır. Bu ilke ve uygulamaları değerlendirmek için ders perakende lojistiğini ulusal ve global yönleriyle ele almaktadır. Ders öğrencilerin perakende piyasasının, perakende lojistiği üzerindeki etkilerini kavramaları için perakende piyasasının tanımlanması üzerinde durmaktadır. Öğrenciler perakende stratejilerini ve perakende endüstrisindeki iletişim ağlarını inceleyeceklerdir. Öğrenciler Perakende Lojistiğinde karşılaşılan envanter ve depolama konularında bilgi edineceklerdir. Öğrenciler pek çok işletme için önemli bir konu olan küreselleşmenin tedarik zincirindeki etkilerini inceleyeceklerdir. Öğrenciler aynı zamanda e-perakendeyi ve bunun perakende lojistiğinde nasıl kullanıldığını öğrenme fırsatı da bulacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Perakendeciliğe Giriş
2. Hafta Perakendecilikte İlişkilerin Kurulması ve Sürdürülmesi
3. Hafta Perakendecilikte Stratejik Planlama ve Organizasyonlar
4. Hafta Perakendecilik Stratejisi
5. Hafta Müşterileri Tanımlama ve Anlama
6. Hafta Perakendecilikte Bilginin Toplanması ve İşlenmesi
7. Hafta Bir Mağaza Yerinin Seçimi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Perakendecilikte Organizasyon ve İnsan Kaynakları Yönetimi
10. Hafta Finansal ve Operasyonel Boyutlar
11. Hafta Perakende Planlarının Oluşturulması ve Geliştirilmesi
12. Hafta Finansal Perakende Yönetimi
13. Hafta Perakendecilikte Fiyatlandırma
14. Hafta Bir Perakende İmajının Yaratılması ve Sürdürülmesi; Perakendecilik Stratejisinin Entegrasyonu ve Kontrolü
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBarry Berman ve Joel R Evans "Retail Management: A Strategic Approach", Prentice Hall, 11th Ed., USA, 2009.
Ders Notları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Devam110
Örnek Olay Sunumu110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık3515
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi8432
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14228
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler3412
Toplam İş Yükü149
Toplam İş Yükü / 304,96
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14