Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Selçuklu?dan Osmanlı?ya Anadolu mimarlığına dair kritik kavramları ve gelişmeleri eleştirel ve analitik bir çerçeveden tartışabilir. 2) Sömestrde seçilen konular üzerine literatürü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. 3) Anadolu Türk mimarlığının sömstrede tartışılmak üzere belirlenmiş konuları üzerine farklı yaklaşımları değerlendirir. 4) Türkiye?de ve Türkiye üzerine mimarlık tarihi yazımına dair bilgi sahibi olur. 5) Mimarlık üzerine düşünme, okuma ve yazma becerisini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu ders Selçuklu?dan Osmanlı?ya Anadolu mimarlığına dair kritik kavramları ve gelişmeleri eleştirel ve analitik bir çerçeveden sorgulamaktadır. Dersin amacı Selçuklu?dan Osmanlı?ya Anadolu?da yapılı çevrenin biçimlenmesi ve mimarlık ortamı ve üretimiyle ilişkili kapsamlı bilgi üretimindense, seçilen kavramlarla ilintili araştırmaları irdelemek, konuyla ilgili literatürü incelemek, bu kapsamda benzer soru(n)lara farklı yaklaşımları tartışmak ve değerlendirmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders tanıtımı ve Giriş
2. Hafta
Terminoloji üzerine tartışma
3. Hafta
Anadolu Selçuklu Mimarlığı I
4. Hafta
Anadolu Selçuklu Mimarlığı II
5. Hafta
Beylikler Mimarlığı
6. Hafta
Osmanlı Mimarlığı I
7. Hafta
Ara sınav
8. Hafta
Osmanlı Mimarlığı II
9. Hafta
Osmanlı Mimarlığı III
10. Hafta
Osmanlı Mimarlığı IV
11. Hafta
Osmanlı Mimarlığı V
12. Hafta
Türk Mimarlık Tarihi Sorunsalı
13. Hafta
Öğrenci sunuşları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Arnold D., Altan Ergut E., Turan Özkaya B., (2006) Rethinking Architectural Historiography, London and New York: Routledge Bozdoğan S., Necipoğlu G. (der.) (2007), History and Ideology: Architectural Heritage of the ?Lands of Rum?, Muqarnas An Annual of the Visual Culture of the Islamic World, 24, Leiden and Boston: Brill. Düzenli H. İ. (der.) (2009), Türk Mimarlık Tarihi, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 13.
Fernie E. (1995), Art History and its Methods: A Critical Anthology, Hong Kong: Phaidon. Kuban D. (1995), Türk-İslam Sanatı Üzerine Denemeler, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. (Sömestrde yoğunlaşılmak üzere seçilen kavramlar, konular üzerine ek okuma listesi ayrıca bildirilecektir.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
25
Diğer
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
10
4
40
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
60
60
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Evde Hazırla Uygulaması
1
30
30
Dönem Projesi Araştırması
1
80
80
Sunuş Hazırlama
1
60
60
Toplam İş Yükü
314
Toplam İş Yükü / 30
10,46
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ