Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ANADOLU TÜRK MİMARLIĞI'NIN SORUNLARI MİM525 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Selçuklu?dan Osmanlı?ya Anadolu mimarlığına dair kritik kavramları ve gelişmeleri eleştirel ve analitik bir çerçeveden tartışabilir.
2) Sömestrde seçilen konular üzerine literatürü eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
3) Anadolu Türk mimarlığının sömstrede tartışılmak üzere belirlenmiş konuları üzerine farklı yaklaşımları değerlendirir.
4) Türkiye?de ve Türkiye üzerine mimarlık tarihi yazımına dair bilgi sahibi olur.
5) Mimarlık üzerine düşünme, okuma ve yazma becerisini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders Selçuklu?dan Osmanlı?ya Anadolu mimarlığına dair kritik kavramları ve gelişmeleri eleştirel ve analitik bir çerçeveden sorgulamaktadır. Dersin amacı Selçuklu?dan Osmanlı?ya Anadolu?da yapılı çevrenin biçimlenmesi ve mimarlık ortamı ve üretimiyle ilişkili kapsamlı bilgi üretimindense, seçilen kavramlarla ilintili araştırmaları irdelemek, konuyla ilgili literatürü incelemek, bu kapsamda benzer soru(n)lara farklı yaklaşımları tartışmak ve değerlendirmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders tanıtımı ve Giriş
2. Hafta Terminoloji üzerine tartışma
3. Hafta Anadolu Selçuklu Mimarlığı I
4. Hafta Anadolu Selçuklu Mimarlığı II
5. Hafta Beylikler Mimarlığı
6. Hafta Osmanlı Mimarlığı I
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Osmanlı Mimarlığı II
9. Hafta Osmanlı Mimarlığı III
10. Hafta Osmanlı Mimarlığı IV
11. Hafta Osmanlı Mimarlığı V
12. Hafta Türk Mimarlık Tarihi Sorunsalı
13. Hafta Öğrenci sunuşları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArnold D., Altan Ergut E., Turan Özkaya B., (2006) Rethinking Architectural Historiography, London and New York: Routledge
Bozdoğan S., Necipoğlu G. (der.) (2007), History and Ideology: Architectural Heritage of the ?Lands of Rum?, Muqarnas An Annual of the Visual Culture of the Islamic World, 24, Leiden and Boston: Brill.
Düzenli H. İ. (der.) (2009), Türk Mimarlık Tarihi, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 13. Fernie E. (1995), Art History and its Methods: A Critical Anthology, Hong Kong: Phaidon.
Kuban D. (1995), Türk-İslam Sanatı Üzerine Denemeler, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
(Sömestrde yoğunlaşılmak üzere seçilen kavramlar, konular üzerine ek okuma listesi ayrıca bildirilecektir.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev125
Diğer120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi10440
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Evde Hazırla Uygulaması13030
Dönem Projesi Araştırması18080
Sunuş Hazırlama16060
Toplam İş Yükü314
Toplam İş Yükü / 3010,46
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2    X   X   X   X
P3         
P4         
P5         
P6  X   X   X   X   X
P7         
P8         
P9         
P10  X   X     X   X