Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) ?Modern?, ?modernite? ve ?moderleş(tir)me?nin olası tanımlarını irdeler. 2) Bu tanımlardan yola çıkarak, modern mimarlık olarak bilinenin sosyal, ekonomik ve düşünsel arka planını kavrar, analiz eder. 3) Tarihsel periyotta ilerleyerek, birbirinden farklı ?modernite?leri ve bunların olası eleştirilerini karşılaştırmalı yolla değerlendirebilir. 4) ?Modern Mimarlık? üzerine geliştirilen eleştirileri ve devamında oluşan yapılı çevreleri tanımaya başlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu ders, yirminci yüzyıl mimari üretimini, onun kullandığı araçları ve düşünsel bağlamları incelemeyi hedefler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
?Modern?, ?modernite? ve ?moderleşme? kavramları
2. Hafta
CIAM Kongreleri (I., II. ve III. Dönem, 1928-59), Düşündürdükleri ve Etkileri
3. Hafta
Anıtsallık ve Tarihselcilik Yaklaşımları ve Tartışmalar
4. Hafta
Yapısalcılık (Strüktüralizm), Yaklaşım ve Tartışmalar
5. Hafta
Brütalizm, Yaklaşım ve Tartışmalar
6. Hafta
Metabolizm, Yaklaşım ve Tartışmalar
7. Hafta
Ödev Teslimi ve Öğrenci Sunuşları I
8. Hafta
Geç Modern ve New York 5, Yaklaşım ve Tartışmalar
9. Hafta
Miesyen Gökdelenler, Yeni Yapım Sistemleri Üzerine
10. Hafta
Ödev Teslimi ve Öğrenci Sunuşları II
11. Hafta
Archigram ve 60?lar, Tartışmalar
12. Hafta
High-Tech, Yaklaşım ve Tartışmalar
13. Hafta
Post-Modern Kavramı ve Tartışmalar
14. Hafta
Post-Modern, Yaklaşım ve Tartışmalar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Bozdoğan, S. 2008. ?Democracy, Development, and the Americanization of Turkish Architectural Culture in the 1950s?, in S. Isenstadt & K. Rizvi, eds. Modernism and the Middle East Architecture and Politics in the Twentieth Century. University of Washington Press.
Bozdoğan, S. & E. Akcan. 2012. Turkey. Modern Architectures in History. Reaktion Books.
Ching, F.D.K., M.M.Jarzombek & V. Prakash. 2007. A Global History of Architecture. John Wiley & Sons Inc.
Doordan, D. 2002. Twentieth Century Architecture. Harry N. Abrams, Inc. Publishers. Frampton, K. 1980. Modern Architecture. New York and Toronto: Oxford University Press. Hilde Heynen. 1999. Architecture and Modernity: A Critique. New York: MIT Press. Jurgen Habermas, 1987. The Anti-Aesthetic, Washington: Bay Press. Iggers, G. & Q.E. Wang. 2008. A Global History of Modern Historiography. Longman. Iggers, G.G. 1997. Historiography in the Twentieth Century: from Scientific Objectivity to the Postmodern Challenge. Hanover and London: Wesleyan University Press. Lambert, P. & P. Schofield. 2004. Making History: An Introduction to the History and Practices of a Discipline. London and New York: Routledge. Leach, A. 2010. What is Architectural History?. Polity Press.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
2
50
Devam
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
3
36
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
50
100
Sunum (Hazırlık dahil)
2
25
50
Evde Hazırla Uygulaması
1
72
72
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ