Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Günlük ihtiyaçları ifade edebilmek, temel gramer konularını anlamak ve pratik yapmak. 2) Alışveriş yapabilmek için gerekli fiilleri öğrenmek, bir mağazada tercihleri sorabilmek ve cevaplamak, yemek sipariş etmek, sağlıklı beslenme ile ilgili konuşmak, arkadaşlarla buluşma planlamak, öneri yapmak, yapılan daveti kabul etmek ve ya reddetmek. 3) Yaşanılan evi anlatmak, objeleri anlatabilmek. 4) Şimdiki zamanda kendini ifade edebilmek 5) Şehiriçinde bir yere gidebilmek için tarif istemek ve yol tarifi yapmak.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Var( GMS445)
ÖNERİLEN DERSLER
İspanyolca I
DERS TANIMI
2. kur düzeyinde öğrenilen konuların pratik edilmesi, gramer çalışması, yazı çalışmaları, okuduğunu anlama, sözlü ifade ve dinleme anlama çalışmaları ile yapılan konuların en iyi seviyeye getirilmesi planlanmaktadır. Öğrenilen dilin konuşulduğu coğrafyanın kültürü de derste verilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
REPASO DE LAS UNIDADES 0-1-2-3
2. Hafta
Ir de compras, expresar necesidad, formar dialogo en una tienda
3. Hafta
Los pronombres de objeto directo: lo-lalos-las,preguntar por el precio
4. Hafta
Practicar los verbos querer-poder-gustarpreferir-costar, preferencias
5. Hafta
Pedir algo en el restaurante,pedir la cuenta,los nombres de las comidas
6. Hafta
Preguntar y responder sobre gustos, hablar sobre la salud
7. Hafta
Quedar con unos amigos, hacer una propuesta, aceptar o rechazarla
8. Hafta
Describir la casa, las habitaciones de casa y los muebles
9. Hafta
Los pronombres posesivos, los pronombres demostrativos
10. Hafta
Adverbios y expresiones de lugar
11. Hafta
Presente continuo, estar+ gerundio
12. Hafta
Los indefinidos, los servicios de la ciudad, hablar de los barrios
13. Hafta
Pedir y dar instrucciones para ir a un lugar
14. Hafta
Ejercicios
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Espanol Lengua Viva 1, Libro del alumno, Santillana, Universidad de Salamanca Espanol Lengua Viva 1, Libro de ejercicios.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
1
10
Mini-Sınav
2
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
2
10
20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
25
25
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
3
6
Toplam İş Yükü
147
Toplam İş Yükü / 30
4,9
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ