DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 3 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Tayfun Işık
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gastronomi ve medya ilşkisini açıklayabilir. 2) Sinemada gastronomi temsillerini ayırt edebilir. 3) Yazılı medyada gastronomi konulu yayınları örneklendirebilir. 4) Yemek sitelerini ve türlerini karşılaştırabilir. 5) Restoranların dijital medyayı kullanım şekillerini değerlendirir. 6) Restoranların sosyal medya ile ilişkisini açıklayabilir. 7) Şeflerin sosyal medya ile ilişkisini açıklayabilir. 8) Sosyal medyanın gastronomi uygulamaları çerçevesinde çıkardığı sorunları tartışabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Öğrenciler yiyecek ve içecek dünyasını medya-basın aracılığı ile farklı bir açıdan irdeleyerek, sektörün tanınmasında, yaygınlaşmasında önemli bir görev üstlenen basılı ve/veya elektronik basın ya da medya alanındaki olanakları ile girişimci ve yaratıcı yönlerinin nasıl değerlendirilmesi gerektiğini öğreneceklerdir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş ve tanışma | 2. Hafta | Gastronomi ve Medya Kavramları | 3. Hafta | Gastronomi ve Medya İlişkisi | 4. Hafta | Beyaz Perdede Gastronomi: Sinema | 5. Hafta | Beyaz Perdeden Bir Örnek İle Gastrosinema | 6. Hafta | Yazılı Medyada Gastronomi: Gazete ve Dergi | 7. Hafta | Ekranlarda Gastronomi: Televizyon | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Dijital Medyada Gastronomi: İnternet | 10. Hafta | Sosyal Medyada Gastronomi: Blogger, Youtuber, Instagrammer I | 11. Hafta | Sosyal Medyada Gastronomi: Blogger, Youtuber, Instagrammer II | 12. Hafta | Objektiften Gastronomi: Yiyecek ? İçecek Stilistliği | 13. Hafta | Konuğun Objektifinden Gastronomi: Yiyecek ? İçecek Stilistliği II | 14. Hafta | Toplum Bakışından Gastronomi: Yemek Sosyolojisi | 15. Hafta | Final Sınavı | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Gastronomi ve Medya (AÖF)Gastro Medya ve Gastro Kültürün Kavramsal İncelemesi (Kanık İ. ? 2016)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 2 | 3 | 6 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 3 | 3 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 5 | 5 | Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 2 | 2 | Toplam İş Yükü | | | 100 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 3,33 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 3 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |