DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doktor Öğretim Üyesi Olgu Karan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Söz konusu alanın belirli kavramlarını öğrenirler. 2) Söz konusu alanla sosyolojinin arasındaki ilişkiyi ve toplumsal süreçlerle ilgisini kavrarlar. 3) Toplumsal Hareketlerin çeşitliliği, politik ve toplumsal sonuçları üzerine tartışmalar yapar, konuyu kavrar. 4) Söz konusu alanla ilgili olarak akademik araştırma yapabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Siyasal eylemi çözümlerken tikel bireylerin etkisi özgül bazı olayların incelenmesinde göz önüne alınmak gerekse de, esas olarak bireylerin eylemlerinden çok toplumsal kümelerin etkinliklerine bakılması gerekir. Bu çözümlemede atılacak ilk adımlardan biri, toplumsal kümelerin siyasete katılabilme yollarını ve bu kümelerin doğasını belirlemektir. Zaman zaman ortaya çıkan protesto, ayaklanma veya STÖlerin mücadelelerine kadar uzanan büyük bir çeşitlilik bulunduğu açıktır. Bu tip hareketlerin anlamı, teorik açılardan tartışılır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Toplumsal Hareketler Nedir? Nasıl oluşur? | 2. Hafta | Toplumsal hareketlere kim katılır? | 3. Hafta | Nasıl organize olurlar? Stratejiler | 4. Hafta | Fırsatlar ve Aktörler | 5. Hafta | Toplumsal Hareketler ve Kimlik | 6. Hafta | Toplumsal Hareketler ve Feminizm | 7. Hafta | Küresel Hareketler-I | 8. Hafta | Küresel Hareketler-II | 9. Hafta | Medya ve Teknolojinin etkileri | 10. Hafta | Farklı Toplumsal Hareketler | 11. Hafta | Toplumsal Hareketler ve Katılımcı Demokrasi | 12. Hafta | Örgütlenme Kültürü ve Türkiye Gerçeği | 13. Hafta | Türkiyede Toplumsal Hareketler | 14. Hafta | Öğrenci sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Goodwin, Jeff and James M. Jasper, eds. 2003. The Social Movements Reader: Cases and Concepts. New York: Blackwell Publishing
Tilly, Charles. 2008.Toplumsal Hareketler. İstanbul:Babil Yayınları.
Işık,Gülcan.2012.Toplumsal Hareketler. Ankara: Nobel Yayınları
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 15 | 210 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 16 | 16 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 2 | 10 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 302 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |