DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Doktor Banu Kaya Özdemirel
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Biyoçeşitlilik ve ilgili mekanizmalara dair temel kavramları bilir. 2) Canlıları sınıflandırabilir. 3) Biyoçeşitliliği koruma yöntemlerini bilir ve bu yöntemleri uygulamayadönük planlama yapabilir. 4) Nesli tehlike altında olan canlılara dair farkındalığı artar ve toplumsal farkındalığı arttırabilecek stratejiler geliştirebilir. 5) Biyoçeşitliliğin değerini ve uygulama alanlarını bilir. 6) Biyoçeşitlilikle ilgili güncel küresel stratejileri öğrenir ve takip edebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler; yaşamın başlangıcı ve moleküler temellerini, evrim ve moleküler evrim kavramlarını,
sistematiğin ve filogenetiğin temellerini, prokaryot çeşitliliğini, ökaryotların evrimini, bitki çeşitliliğini, mantar çeşitliliğini ve ekosistemdeki yerini, hayvanlar alemini evrimsel açıdan değerlendirmeyi ve hayvan çeşitliliğini
öğrenir ve biyoçeşitliğin korunmasını ve bunun moleküler biyoloji ve genetik alanı açısından önemini tartışır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tarihçe ve biyoçeşitliliğin temel bileşenleri | 2. Hafta | Canlıların sınıflandırılması | 3. Hafta | Türleşme ve yok olma süreçleri | 4. Hafta | Genetik kaynaklar ve biyoteknoloji | 5. Hafta | Biyoçeşitliliğin değeri ve kullanımı | 6. Hafta | Kentsel gelişim ve biyoçeşitlilik | 7. Hafta | Biyoçeşitliliği ölçmek | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Değişen çevrede genetik çeşitlilik | 10. Hafta | Tehlikedeki türler ve ekosistemler | 11. Hafta | Biyoçeşitliliği koruma mekanizmaları | 12. Hafta | Türlerin hayatta kalma yöntemleri | 13. Hafta | Küresel Biyoçeşitlilik Stratejileri | 14. Hafta | Türkiye Milli Botanik Bahçesi?ne teknik gezi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Biodiversity, Christian Leveque and Jean-Claude Mounolou (2004), What is Biodiversity, James Maclaurin and Kim Sterelny (2008), Encyclopedia of Biodiversity, Simon Asher Levin (2013), Introduction to Environment, Biodiversity and Climate Change, Navale Pandharinath (2022) |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Devam | 1 | 5 | Toplam(%) | | 55 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 55 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 45 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 30 | 30 | Ders Saati | 13 | 3 | 39 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 25 | 25 | Toplam İş Yükü | | | 123 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,1 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |