Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) atonal dönem parçalarını post-tonal teori terimleri çerçevesinde analiz eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Atonal dönem parçalarının post-tonal teori terimleri çerçevesinde analizi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Post-Tonal Teori I dersinin, kullanılacak kaynakların ve derse çalışma şeklinin kısaca tanıtılması.
2. Hafta
Temel kavram ve tanımlar-1: Oktav eşitliği, ses sınıfı (pitch class), anarmonik eşitlik, bütünsel notasyon, mod12, aralıklar, ses aralıkları (pitch intervals).
3. Hafta
Temel kavram ve tanımlar-2: Düzenli ses sınıfı aralıkları (ordered pitch-class intervals), düzensiz ses sınıfı aralıkları (unordered pitch-class intervals), aralık sınıfı (interval class), aralık-sınıfı içeriği (interval-class content).
4. Hafta
Webern, Three Songs - "Wie bin ich froh!", Op. 25 Schoenberg, Pierrot Lunaire - "Nacht,", Op. 21
5. Hafta
Ses-sınıfı kümeleri (pitch-class sets), normal form, transpozisyon (Tn), çevrim (inversion) (TnI), index numarası (toplam), çevrim
6. Hafta
Küme sınıfı (set class), Temel form (prime form), segmentasyon ve analiz. Schoenberg, Book of the Hanging Gardens, Op. 15, No. 11
7. Hafta
Schoenberg, Book of the Hanging Gardens, Op. 15, No. 11 Bartok, String Quartet No. 4, I.
8. Hafta
Bartok, String Quartet No. 4, I.
9. Hafta
Transpozisyon halindeki ortak sesler (Tn), transpozisyonel simetri, çevrim halindeki ortak sesler (TnI), çevrimsel simetri.
10. Hafta
Dönem içi ödevlerin teslimi ve sınıf içindeki sunumu.
11. Hafta
Z-ilişkisi (Z-relation), tamamlayıcı ilişki (complement-relation), alt küme ve üst küme ilişkileri (subset and superset relations)
12. Hafta
Transpozisyonel kombinasyonlar, biçimsel- sınırsal ilişkiler, parti idaresi (voice leading).
13. Hafta
Webern, Movements for String Quartet, Op. 5, No. 4
14. Hafta
Berg, "Schlafend tragt man mich" from Four Songs, Op. 2, No. 2
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Introduction to Post-Tonal Theory. Straus, Joseph N. Prentice Hall, Inc.; 2000. ISBN: 0-13-014331-6.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Diğer,Anlatım,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
1
18
18
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
13
13
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
Danışmanla Toplantı
1
1
1
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30
4
Dersin AKTS Kredisi
4
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ