DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) acil durum ve afet çevirmenlerini ilgilendiren yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olacak, 2) acil durum ve afet alanının temel terminolojisine yönelik hakimiyet ve çeviri becerisi kazanacak, 3) acil durum ve afetlerin kültürlerarası boyutunun ve gerekli çevirmen tutumlarının bilince erişebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, konferans ortamında yoğun andaş çeviri alıştırmalarıyla öğrencilerin çeviri becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin, stresi nasıl kontrol edeceklerine ve çeşitli konuşmacılar ve ana dili İngilizce olmayan konuşmacıların farklı söyleyiş özellikleri nasıl başa çıkacaklarına yönelik stratejiler geliştirmeleri beklenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı | 2. Hafta | Acil Durum ve Afetlerin tanımı | 3. Hafta | Acil Durum ve Afetlere ilişkin ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar | 4. Hafta | Acil Durum ve Afetlerde çevirmenin önemi ve rolü | 5. Hafta | Acil Durum ve Afet psikolojisi ve çevirmenin karşılaşabileceği zorluklar | 6. Hafta | Acil Durum ve Afet koşullarında çeviri etiği | 7. Hafta | Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması | 10. Hafta | Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması | 11. Hafta | Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması | 12. Hafta | Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması | 13. Hafta | Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması | 14. Hafta | Son Değerlendirmeler | 15. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | AFAD, Çeviri Derneği ve çeşitli uluslararası yardım kuruluşlarının internet siteleri ARÇ ile ilgili düzenlemeler (protokol vb.) ve eğitim dokümanları (terimceler vb.) |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 4 | 4 | Laboratuvar | 6 | 3 | 18 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 7 | 3 | 21 | Toplam İş Yükü | | | 122 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 4,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 4 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |