Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EMERGENCY AND DISASTER INTERPRETING MTI471 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) acil durum ve afet çevirmenlerini ilgilendiren yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olacak,
2) acil durum ve afet alanının temel terminolojisine yönelik hakimiyet ve çeviri becerisi kazanacak,
3) acil durum ve afetlerin kültürlerarası boyutunun ve gerekli çevirmen tutumlarının bilince erişebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, konferans ortamında yoğun andaş çeviri alıştırmalarıyla öğrencilerin çeviri becerilerini geliştirmektir. Öğrencilerin, stresi nasıl kontrol edeceklerine ve çeşitli konuşmacılar ve ana dili İngilizce olmayan konuşmacıların farklı söyleyiş özellikleri nasıl başa çıkacaklarına yönelik stratejiler geliştirmeleri beklenir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin genel tanıtımı
2. Hafta Acil Durum ve Afetlerin tanımı
3. Hafta Acil Durum ve Afetlere ilişkin ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar
4. Hafta Acil Durum ve Afetlerde çevirmenin önemi ve rolü
5. Hafta Acil Durum ve Afet psikolojisi ve çevirmenin karşılaşabileceği zorluklar
6. Hafta Acil Durum ve Afet koşullarında çeviri etiği
7. Hafta Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması
10. Hafta Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması
11. Hafta Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması
12. Hafta Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması
13. Hafta Örnek Olay İncelemesi ve Çeviri Uygulaması
14. Hafta Son Değerlendirmeler
15. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAFAD, Çeviri Derneği ve çeşitli uluslararası yardım kuruluşlarının internet siteleri
ARÇ ile ilgili düzenlemeler (protokol vb.) ve eğitim dokümanları (terimceler vb.)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık144
Laboratuvar6318
Final Sınavı122
Ödevler7321
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1    X   X
P2  X   X   X
P3    X  
P4  X     X
P5  X     X
P6  X     X
P7  X     X
P8  X     X
P9  X     X
P10  X     X
P11  X     X