Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TRANSLATION OF PRESS TEXTS MTI382 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Mustafa Onur Duman
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) basın dili normlarını öğrenecek ve alana ait farklı metin türlerini açıklayabilecek,
2) metin türlerini çevirmek için gerekli terim ve yapı dağarcığını geliştirebilecek,
3) alandaki çeviri sorunlarına çözüm bulmaya yönelik farkındalık kazanacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, İngilizce ve Türkçe basın dilini incelemek, dil kullanımı farklılıklarını irdelemek, güncel yazılı basını takip ederek İngilizceden Türkçeye ve Türkçeden İngilizceye çeviri alıştırmaları yapmaktır. Elektronik ve yazılı basın alanından örneklemeler üzerinde yapılacak uygulamalı çalışmalar ile öğrencilerin basın metinleri çevirisi alanında deneyim ve beceri kazanmaları hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin genel tanıtımı
2. Hafta İletişim prensipleri ve temel kavramlar
3. Hafta Toplum ve İletişim; İletişim türleri
4. Hafta Basın türleri ve metinleri
5. Hafta Basın Söylemi
6. Hafta Basın metinlerinin çevirilerinin incelenmesi
7. Hafta Çeviri uygulaması: Güncel olaylar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Basın söyleminde yapılan hatalar ve düzeltmeleri
10. Hafta Çeviri uygulaması: Politika haberleri
11. Hafta Çeviri uygulaması: Moda dergisi
12. Hafta Çeviri uygulaması: Bilim ve Teknoloji haberleri
13. Hafta Çeviri uygulaması: Ekonomi haberleri
14. Hafta Son Değerlendirmeler
15. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARLasky, Melvin J. Profanity, obscenity & the media. Transaction Publishers, 2014.
Bulut, Alev. Basından o?rneklerle c?eviride ideoloji, ideolojik c?eviri. Multilingual, 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14798
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler10330
Toplam İş Yükü190
Toplam İş Yükü / 306,33
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1      X
P2  X   X   X
P3  X   X  
P4    X   X
P5  X     X
P6      X
P7  X     X
P8  X     X
P9     
P10  X     X
P11    X   X