Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) çeviri bellekleri, çevrimiçi kaynaklar, terim bankaları, imla ve dilbilgisi kontrolü, terminoloji veri tabanı gibi mevcut teknolojileri tanıyacak, 2) bir araştırma yazısı yazmak için gerekli olan becerileri (kütüphanede ve internette araştırma yapmak, görüş belirtmek, ikincil kaynak bulmak ve kullanmak vb.) edinmiş olacak, 3) çeviri alanında bir araştırma projesi yapacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu dersin amacı, öğrencilere çeviri alanında bir araştırma yazısı yazarken izleyecekleri belli başlı aşamaları göstermektir. Ders, araştırma yazısı sırasında kullanılacak olan araştırma beceri ve yöntemlerini (kütüphanede, Internet?te ve alanda araştırma yapmak) geliştirmekle birlikte öğrencilere araştırma konusu geliştirme, fikirlerini destekleme ve ikincil kaynak kullanma ve belgelendirme konuları üzerinde pratik bilgi vermeyi amaçlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin genel tanıtımı
2. Hafta
Araştırma makalesinin tanımı
3. Hafta
Makalenin konusunun belirlenmesi
4. Hafta
Kütüphanede ve İnternette kaynakların bulunması
5. Hafta
Konunun kısıtlanması
6. Hafta
Bibliografyanın hazırlanması
7. Hafta
APA Kılavuzu
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Öncül tez cümlesi ve taslağının hazırlanması
10. Hafta
Not alma
11. Hafta
Öncül taslağın yazımı
12. Hafta
Son Taslak
13. Hafta
Son Taslak
14. Hafta
Final Araştırma Makalesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. U of Chicago P, 1995. MLA Handbook for Writers of Research Papers. 8th ed. MLA, 2016. Winkler, Anthony C., and Jo Ray McCuen-Metherell. ?The MLA System 9 of Documentation.? Writing the research paper: a handbook, 7th ed., Wadsworth, 2008, pp. 142?191. Winkler, Anthony C., and Jo Ray McCuen-Metherell. ?The APA System 10 of Documentation.? Writing the research paper: a handbook, 7th ed., Wadsworth, 2008, pp. 191?225.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
6
84
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
0
0
0
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
15
30
Toplam İş Yükü
212
Toplam İş Yükü / 30
7,06
Dersin AKTS Kredisi
7
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ