Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
READING AND WRITING SKILLS IN ENGLISH I MTI107 Birinci Yarıyıl (Güz) 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) çeviri için gerekli olan farklı metin türlerine ve söylem tarzlarına hakim olabilecek,
2) İngilizce dilbilgisi ve imla kuralları bilgilerini geliştirecek,
3) akademik yaşamlarında ve çeviri yaparken gerek duyacakları temel İngilizce okuma, anlama ve yazma becerilerini kazanacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencilere çeviri için gerekli olan farklı metin türlerini ve söylem tarzlarını tanıtmaktır. Derste yürütülen çalışmalar ve tartışmalarla, okuma-anlama ve yazma becerileri geliştirilecektir. Dersteki çalışmalar yazım, noktalama, dilbilgisi kuralları ve yazım tarzını geliştirmeye odaklanacaktır. Derste yapılan ve ödev olarak verilen metinler farklı türlerdeki yazım tekniklerini öğrenciye sunacaktır. Dersi alan öğrenciler çeviri ve akademik çalışmalar için gerekli olan temel dil becerilerini geliştirecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı
2. Hafta Expository Essays
3. Hafta Classification Essays
4. Hafta Process Essays
5. Hafta Cuase/Effect Essays
6. Hafta Extended Definition Essays
7. Hafta Problem/Solution Essays
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Summary Essays
10. Hafta Response Essays
11. Hafta Research Papers
12. Hafta Writing Practice
13. Hafta Writing Practice
14. Hafta Son Değerlendirmeler
15. Hafta Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAROstrowska, Sabina, Jeremy Day, Richard O'Neill, Matt Firth, Carolyn Westbrook, Chris Sowton, and Johanna Stirling. Unlock: Reading & Writing Skills. Cambridge: Cambridge UP, 2014.
Sanabria, Kim, Judy L. Miller, Robert F. Cohen, and Lorraine C. Smith. Longman Academic Reading Series: Reading Skills for College. New York: Pearson Education, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14228
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar14228
Final Sınavı133
Ödevler10330
Toplam İş Yükü158
Toplam İş Yükü / 305,26
Dersin AKTS Kredisi5
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X     X
P2  X     X
P3    X   X
P4      X
P5  X     X
P6     
P7  X     X
P8  X   X   X
P9     
P10  X     X
P11  X     X