Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ENGLISH GRAMMAR MTI105 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Onur Tahsin Koyun
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İleri düzeydeki dilbilgisi yapılarını ve kavramlarını bileceklerdir.
2) Öğrendikleri yapıları, sözlü ve yazılı dilde doğru olarak kullanabileceklerdir.
3) İngilizce dilini ve cümle yapılarını ileri düzeyde öğrenip kullanabileceklerdir.
4) Bu yapılar ve kelimeler arasındaki ilişkiyi kavrayacaktır.
5) Biçim ve metin türleri arasındali ilişkiyi kavrayacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dilbilgisi yapılarını ayırt etmelerini ve onları farklı bağlamlarda kullanmalarını sağlamaktır. İleri düzeydeki dil ve tümce yapıları, bu yapılar ve sözcükler arasındaki ilişki ve anlam yaratma, biçim ve metin türleri arasındaki ilişki öğrencilerin geliştirmeleri istenen başlıca kazanımlardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin genel tanıtımı
2. Hafta Zamanların tekrarı (1.,2. ve 3.Bölüm)
3. Hafta Kipler ve Diğer Yardımcı Fiiler (4.Bölüm)
4. Hafta Edilgen ve Ettirgen Yapılar (5.Bölüm + Handouts)
5. Hafta Mastarlar ve İsim-Fiiler (9.Bölüm)
6. Hafta Sıfat Tamlamaları (10.Bölüm)
7. Hafta Koşul ve Dilek ifadeleri (13.Bölüm + Handouts)
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta İsim Cümleleri (14.Bölüm)
10. Hafta İsimler; Nicelik Sıfatları, Dolaylı Anlatım (6.Bölüm, 8.Bölüm, 15.Bölüm)
11. Hafta Zarf Cümleleri ve Bağlaçlar (11. Bölüm, 12. Bölüm)
12. Hafta Tümce Bağlacı (11. Bölüm + Handouts)
13. Hafta Devrik Cümleler, Dilek Cümleleri (Handouts)
14. Hafta Genel Tekrar
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBland, S. K. (2012). Grammar Sense 4. Pearson. New York: Oxford University Press
Foley, M. & Hall, D. (2008). Advanced Learners? Grammar. Essex: Longman/ Pearson.
Öztürk, C. (2009). Building Skills for Proficiency. Pelikan Yayıncılık.
Swan, M. (2005). Practical English Usage. Oxford University Press.
Azar, Betty Schrampfer, and Stacy A. Hagen. Understanding and Using English Grammar. 4th ed. New York: Pearson/Longman, 2005.
Ek materyaller öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Sözlü110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık414
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar000
Final Sınavı122
Ödevler8216
Toplam İş Yükü122
Toplam İş Yükü / 304,06
Dersin AKTS Kredisi4
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5  X        
P6         
P7    X     X   X
P8         
P9         
P10         
P11        X   X