Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE HİZMET PAZARLAMASI GMS533 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yiyecek- İçecek işletmelerinde pazarlamanın önemini kavrar.
2) Pazarlama araçlarını öğrenir.
3) Pazarlama araştırması hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGastronomi ve Mutfak Sanatları Tezli Yüksek Lisans Programının seçmeli dersidir. Bu dersin amacı; Yiyecek içecek işletmelerinde hizmet pazarlama stratejilerinin bütünleşik bir çerçevede uygulama biçimlerini ve tutundurma çabalarını incelemek, çeşitli ülke veya bölgelerdeki uygulamaları ve imkanlarını yaratıcılık yönleriyle ele almaktır. Ders kapsamında; değişen rekabet ve pazar ortamında yiyecek-içecek endüstrisinde pazarlamanın kazandığı öneme dikkat çekilerek, çağdaş pazarlama yönelimleri paralelinde hizmet pazarlaması olgusunun uygulamada ve akademik bağlamda geçirdiği evreleri ve gelişim alanları üzerinde durulmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pazarlamanın temel kavramları
2. Hafta Yiyecek-içecek firmaları ve pazarlama analizleri
3. Hafta Yiyecek-içecek firmaları ve pazarlama analizleri
4. Hafta Yiyecek-içecek işletmeleri ve pazar payları
5. Hafta Hedef pazarda yiyecek-içecek işletmeleri, seçim ve yerleştirme
6. Hafta Yiyecek-içecek işletmelerinin ürünleri ve özellikleri
7. Hafta Fiyatlandırma
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Fiyatlandırma stratejileri
10. Hafta Yiyecek-içecek işletmelerinin dağılımı
11. Hafta Yiyecek-içecek işletmelerinin promosyonları
12. Hafta Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama karması
13. Hafta Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama planlaması ve uluslararası yiyecek-içecek pazarlaması
14. Hafta Yiyecek-içecek işletmelerinde pazarlama politikası
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Davis, B., Lockwood, A., Alcott, P. & Pantelidis, I. (2012). Food and Beverage Management. Routledge.
2. Sökmen, A. (2006). Yiyecek İçecek Hizmetleri Yönetimi ve İşletmeciliği, Detay Yayıncılık, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık6318
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık10880
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık8864
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler2510
Sunum (Hazırlık dahil)155
Kısa Sınavlar2510
Toplam İş Yükü305
Toplam İş Yükü / 3010,16
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7  X   X   X
P8     
P9     
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15    X   X
P16  X   X  
P17     
P18     
P19     
P20     
P21  X   X   X
P22      X