Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yiyecek içecek sektörünü psikolojik ve sosyolojik açıdan değerlendirebilir. 2) Menü planlamasına etki eden faktörleri bilir ve gelecekteki trendleri öngörebilir. 3) Menü planlamasının aşamalarını öğrenir. 4) İçecek menüsü, paket servis menüsü, ve ziyafet menüsünün (kahvaltı, öğlen yemeği, akşam yemeği, gala yemeği) özelliklerini açıklayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu dersin amacı öğrencilerin, menü planlama süreçlerine ait temel kavramsal ve kuramsal bilgileri sentezleyerek özgün menü hazırlayabilmelerini sağlamaktır. Ders kapsamında; menünün tanımı, yapısı, içeriği; menüde süreç, malzeme, sınıflama; menüde gıda güvenliği; menüde güncelleme; menüde uyum ve sofra; menüde fiyat, maliyet kontrolü, tasarım gibi konular üzerinde durulmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Menüde Tanım, Tarihçe, Yapı, İşlev, Süreç, İçerik
2. Hafta
Menü Planlamada Faktörler ve İlkeler
3. Hafta
Standart Reçetelerin Önemi, Menü Planlamada Yapılan Hatalar
4. Hafta
Menü Çeşitleri, Menü Tasarımı
5. Hafta
Menü İle Üretim İlişkisi
6. Hafta
Menüde Kalori Hesapları
7. Hafta
Menüde Fiyat
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Menüde Pazarlama, Gelir Kontrolü
10. Hafta
Menüde Değerlendirme
11. Hafta
Menüde Malzeme Satın Alma, Teslim Alma
12. Hafta
Depolama Dağıtım
13. Hafta
Maliyet Kontrol Süreci
14. Hafta
Genel Tekrar
15. Hafta
Final
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Mcvety, P. J. & Ware, C. L. (2008). Fundamentals of Menu Planning. Wiley. 2. Allen, J. (2009). Event Planning: The Ultimate Guide To Successful Meetings, Corporate Events, Fundraising Galas, Conferences, Conventions, Incentives and Other Special Events, Wiley. 3. Altınel, H. (2011). Menü Yönetimi ve Menü Planlama. Detay Yayıncılık, Ankara. 4. Yılmaz, Y. (2006). Ziyafet Organizasyonu ve Yönetimi. Detay Yayıncılık, Ankara.