Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ VE SLOW FOOD GMS529 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Gıda sektöründeki değişiklikleri takip ederek gelişmeleri değerlendirebilir.
2) Gıda sektörünün gelecekteki konumunu tartışabilir.
3) Farklı gıda ürünlerinin tarih içindeki yeri ve önemini öğrenip bunun küresel seviyede yasam tarzına etkilerini tartışabilir.
4) Grup içinde çalışmayı ve bugünkü gıda sektörünün sorunlarını tanımlayarak çözüm üretebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı; gastronomi ile ilgili genel bilgilere değinerek, yeme içme kültürünü ulusal düzeyde tanıtmak, turistik ürün, destinasyon planlaması açısından değerlendirmesini sağlamaktır. Bu ders kapsamında, yemek bilimi, tat bilimi tanımları, gurme ve gurmelik kavramları, sürdürülebilir bir kültürel yapının sağlanabilmesi için turizmde yiyecek-içeceğin önemine değinilecektir. Sürdürülebilir gastronomi ve eko gastronomi kavramlarını bir arada ele alınacak; gastronomik unsurların doğrudan ya da dolaylı olarak bir destinasyonun sürdürülebilir unsurları üzerinde etkili olabileceği ve destinasyonun gelişimine katkıda bulunabileceği üzerinde durulacaktır. Sürdürülebilir gastronomi turizminin, sürdürülebilir turizm kapsamında incelenmesi gereken önemli bir yaklaşım olduğunu ve bu perspektifte slow- food yaklaşımının da değerli bir destekleyici olabileceği üzerinde durulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Derse giriş ve Gastronomi'nin tarihi
2. Hafta Avcılar, toplayıcılar ve ilk çiftçiler
3. Hafta Geleneksel yemek kültürleri
4. Hafta Ticaret, sömürgecilik, küreselleşme
5. Hafta Şeker ve güç ilişkisi
6. Hafta Sürdürülebilir Gastronomi nedir?
7. Hafta Restoranların ortaya çıkışı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Mutfak akımları ve özellikleri
10. Hafta Mutfak akımları ve özellikleri
11. Hafta Slow food nedir?
12. Hafta Slow food akımının alternatifleri
13. Hafta Yemek sanayisinde küreselleşme ve fast-food
14. Hafta Genel tekrar
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Belasco, W. (2008). Food: The Key Concepts. New York, Berg.
2. Pilcher Jeffrey, M. (2006). Food in World History. NY, London, Routledge.
3. Mintz, S. (1986). Sweetness and Power: The Place of Sugar in Modern History. Penguin Books.
4. Flandrin, Jean-Louis. (1999). Food. A Culinary History from Antiquity to the Present. NY, Columbia University Press.
5. Pollan, M. (2006). The Omnivore's Dilemma. A Natural History of Four Meals. Penguin, London.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Toplam(%)30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)30
Finalin Başarıya Oranı(%)70
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler12020
Sunum (Hazırlık dahil)133
Saha/Alan Araştırması133
Makale Sunuşu133
Toplam İş Yükü285
Toplam İş Yükü / 309,5
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6  X   X   X  
P7       
P8       
P9       
P10  X     X  
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18  X   X   X   X
P19       
P20    X   X  
P21    X   X  
P22  X   X   X   X