Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir. 2) Marka farkındalığı, marka değeri, marka kimliği, marka denkliği kavramlarını açıklayabilir. 3) Destinasyona ilişkin markalama sürecini oluşturabilir. 4) Bir turizm işletmesinin markalama süresini yönetebilir, politikalar geliştirebilir. 5) Kent markası oluşturma süreç ve stratejilerini tanımlayabilir. 6) Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, marka kavramı, iletişim teorisine ilişkin marka, markalaşma stratejilerine giriş, kurumsal imaj ve imaj oluşturma stratejileri kavramı; rekabet eden markaların ve kurumsal imajın karşılaştırılması; sosyal medyada markalaşma; sosyal medyada kurumsal imaj; kriz zamanında marka ve kurumsal imaj yönetimi konuları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Marka kavramına genel bir bakış
2. Hafta
Markanın tarihçesi
3. Hafta
Markanın yasal düzenlenmesi
4. Hafta
Marka türleri
5. Hafta
Marka yönetiminin tanımı, önemi
6. Hafta
Doğru marka konumlandırması, marka bölümü, marka imajı, rakiplerin analizi
7. Hafta
Müşteriyle düzenli ilişki kurma, müşteri değerlendirmesi, marka strateji geliştirme
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Performans ölçümü, sürekli yapılanma, durum analizi
10. Hafta
Kurumsal kimlik-marka ilişkisi
11. Hafta
Destinasyon markalaması
12. Hafta
Markaların sembolik gücü
13. Hafta
Turizm işletmelerinin markalaşması
14. Hafta
Uluslararası marka olmak ve ülke markası oluşturma
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Aaker, D. (1998). Strategic Brand Management. Building Strong Brand, Printice Hall. 2. Özdemir, A. (2005). Marka Yaratmanın 22 Kuralı. MediaCat Yayınları, Ankara.