Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE MARKA İMAJI GMS527 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yeniliklere açıktır ve yenilikleri alana uyarlayabilir.
2) Marka farkındalığı, marka değeri, marka kimliği, marka denkliği kavramlarını açıklayabilir.
3) Destinasyona ilişkin markalama sürecini oluşturabilir.
4) Bir turizm işletmesinin markalama süresini yönetebilir, politikalar geliştirebilir.
5) Kent markası oluşturma süreç ve stratejilerini tanımlayabilir.
6) Pazarlama yönetimi ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir.

DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu derste, marka kavramı, iletişim teorisine ilişkin marka, markalaşma stratejilerine giriş, kurumsal imaj ve imaj oluşturma stratejileri kavramı; rekabet eden markaların ve kurumsal imajın karşılaştırılması; sosyal medyada markalaşma; sosyal medyada kurumsal imaj; kriz zamanında marka ve kurumsal imaj yönetimi konuları ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Marka kavramına genel bir bakış
2. Hafta Markanın tarihçesi
3. Hafta Markanın yasal düzenlenmesi
4. Hafta Marka türleri
5. Hafta Marka yönetiminin tanımı, önemi
6. Hafta Doğru marka konumlandırması, marka bölümü, marka imajı, rakiplerin analizi
7. Hafta Müşteriyle düzenli ilişki kurma, müşteri değerlendirmesi, marka strateji geliştirme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Performans ölçümü, sürekli yapılanma, durum analizi
10. Hafta Kurumsal kimlik-marka ilişkisi
11. Hafta Destinasyon markalaması
12. Hafta Markaların sembolik gücü
13. Hafta Turizm işletmelerinin markalaşması
14. Hafta Uluslararası marka olmak ve ülke markası oluşturma
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Aaker, D. (1998). Strategic Brand Management. Building Strong Brand, Printice Hall.
2. Özdemir, A. (2005). Marka Yaratmanın 22 Kuralı. MediaCat Yayınları, Ankara.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Toplam(%)30
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)30
Finalin Başarıya Oranı(%)70
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık14040
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık13030
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler12020
Sunum (Hazırlık dahil)133
Saha/Alan Araştırması133
Makale Sunuşu133
Toplam İş Yükü285
Toplam İş Yükü / 309,5
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7  X   X     X     X
P8      X   X    
P9           
P10           
P11           
P12  X   X     X   X   X
P13           
P14           
P15           
P16           
P17  X   X   X   X   X   X
P18           
P19           
P20      X   X   X  
P21          X   X
P22