Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gastronomi ve medya ilişkisini açıklar. 2) Gastronominin ilişkili olduğu medya alanlarını yorumlar. 3) Gastronomiyi sosyolojik açıdan yorumlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında; öğrenciler yiyecek ve içecek dünyasını medya, basın gibi farklı bir açıdan irdeleyecek, sektörün tanınmasında ve yaygınlaşmasında önemli bir görev üstlenen basılı ve/veya elektronik basın ve medya alanlarındaki olanakları araştıracak ve girişimci ve yaratıcı yönlerini değerlendirmeye çalışacaklardır. Ayrıca, Gastronomi ve medya ilişkisi, sinemada gastronomi temsilleri, yazılı medyada gastronomi konulu yayınların örneklendirilmesi, yemek bloglarını ve türlerini, restoranların dijital medyayı kullanım şekillerini, sosyal medyanın gastronomi uygulamaları çerçevesinde çıkardığı sorunlar gibi konularak işlenerek sınıf ortamında tartışılacaktır.