Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Gastronomi ve Mutfak Sanatları Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GASTRONOMİ TURİZMİ GMS509 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Turizm bölgesinin hangi özellikleri taşıdığı ve hangi güç dengeleri üzerinden rekabet pazarında yer aldığını yorumlar.
2) Turizm bölgelerini ve bölge planlamayı ilgilendiren yaklaşımları örnekler.
3) Ortak pazarlama çerçevesini analiz eder.
4) Şehirlerin ve resort alanların pazarlanması ve yönetilmesi aşamalarını özetler.
5) Turizm bölgesi için bölge yönetim örgütünü betimler.
6) Bölge aktörleri arasındaki ortak çalışma geliştirme şartlarını ve ortak çalışma örneklerini tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIGastronomi, turizmi canlandırmanın en önemli faktörlerinden biri haline gelmiştir. Turizm açısından, yiyecek ve içecek kültürü olarak tanımlanabilecek olan gastronomi, gerek iç ve gerekse dış turizm için vazgeçilmez bir unsurdur. Mutfak ve mutfak kültürü, turist için destinasyon tercihinde en çok ilgi duyulan çekicilik unsuru olmaktadır. Bir ülkedeki bir bölgenin hatta bir yörenin özgün yemeği, özgün lezzeti turizm gastronomisi için önem taşımaktadır. Gastronomi turizmini geliştirmek için yapılması gereken çalışmalar, turizm sektörünün yöresel olarak incelenmesi ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Destinasyon tanımı, özellikleri, türleri
2. Hafta Destinasyon kaynakları ve özellikleri
3. Hafta Destinasyon Yönetiminin Unsurları: Yerel otoriteler
4. Hafta Destinasyon Yönetiminin Unsurları: Sivil Toplum ve Yerel Halk
5. Hafta Destinasyon pazarlamanın unsurları
6. Hafta Turistik ürün olarak kent
7. Hafta Kent pazarlama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Resort pazarlama
10. Hafta Destinasyonun bölge dışı pazarlanması
11. Hafta Planlama-işbirliği ve iletişim
12. Hafta Destinasyonun bölge içi pazarlanması
13. Hafta Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyona bağlılık ve memnuniyet
14. Hafta Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyon kalitesi
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Papatheodorou, A. (2007). Managing Tourism Destinations.
2. Morgan, N., Pritchard, A. & Pride, R. (2004). Destination Branding, Butterworth-Heinemann.
3. Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Detay Yayıcılık, Ankara.
4. Schaumann. (2004). The Guide to Successful Destination Management. Wiley.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev110
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi17070
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler4520
Sunum (Hazırlık dahil)4520
Kitap Sunuşu11010
Makale Sunuşu21530
Toplam İş Yükü296
Toplam İş Yükü / 309,86
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1      X      
P2  X   X   X      
P3        X    
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12            X
P13           
P14           
P15           
P16  X          
P17  X          
P18    X        
P19          X  
P20  X          
P21  X          
P22