Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Turizm bölgesinin hangi özellikleri taşıdığı ve hangi güç dengeleri üzerinden rekabet pazarında yer aldığını yorumlar. 2) Turizm bölgelerini ve bölge planlamayı ilgilendiren yaklaşımları örnekler. 3) Ortak pazarlama çerçevesini analiz eder. 4) Şehirlerin ve resort alanların pazarlanması ve yönetilmesi aşamalarını özetler. 5) Turizm bölgesi için bölge yönetim örgütünü betimler. 6) Bölge aktörleri arasındaki ortak çalışma geliştirme şartlarını ve ortak çalışma örneklerini tartışır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Gastronomi, turizmi canlandırmanın en önemli faktörlerinden biri haline gelmiştir. Turizm açısından, yiyecek ve içecek kültürü olarak tanımlanabilecek olan gastronomi, gerek iç ve gerekse dış turizm için vazgeçilmez bir unsurdur. Mutfak ve mutfak kültürü, turist için destinasyon tercihinde en çok ilgi duyulan çekicilik unsuru olmaktadır. Bir ülkedeki bir bölgenin hatta bir yörenin özgün yemeği, özgün lezzeti turizm gastronomisi için önem taşımaktadır. Gastronomi turizmini geliştirmek için yapılması gereken çalışmalar, turizm sektörünün yöresel olarak incelenmesi ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Destinasyon tanımı, özellikleri, türleri
2. Hafta
Destinasyon kaynakları ve özellikleri
3. Hafta
Destinasyon Yönetiminin Unsurları: Yerel otoriteler
4. Hafta
Destinasyon Yönetiminin Unsurları: Sivil Toplum ve Yerel Halk
5. Hafta
Destinasyon pazarlamanın unsurları
6. Hafta
Turistik ürün olarak kent
7. Hafta
Kent pazarlama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Resort pazarlama
10. Hafta
Destinasyonun bölge dışı pazarlanması
11. Hafta
Planlama-işbirliği ve iletişim
12. Hafta
Destinasyonun bölge içi pazarlanması
13. Hafta
Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyona bağlılık ve memnuniyet
14. Hafta
Destinasyon Pazarlaması Kontrol Faktörleri: Destinasyon kalitesi
15. Hafta
Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1. Papatheodorou, A. (2007). Managing Tourism Destinations. 2. Morgan, N., Pritchard, A. & Pride, R. (2004). Destination Branding, Butterworth-Heinemann. 3. Özdemir, G. (2008). Destinasyon Pazarlaması. Detay Yayıcılık, Ankara. 4. Schaumann. (2004). The Guide to Successful Destination Management. Wiley.