DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Gökmen Duman
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Gastronomi ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri bilir. 2) Gastronomi ve ilgili alanlar arasında bağlantı kurup analiz yapar. 3) Gastronominin geleceği hakkında fikir yürütür öngörü sahibi olur. 4) Gastronomi alanındaki yeni akımlar ile ilgili araştırma, tartışma ve sunum yapar. 5)
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında öğrenciler, yiyecek-içecek sektöründe günümüzde etken olan gastronomi akımlarını ayırt eder ve analiz eder. Sağlık ve beslenme ilişkisiyle ortaya çıkan mutfak akımları; sürdürebilir yemek kültürü; füzyon ve moleküler mutfak akımları gibi konular işlenir. Gastronomi alanındaki yeni trendler ve ulusal ve uluslararası gelişmelere değinilerek ilgili konular tartışılır.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve oryantasyon | 2. Hafta | Geçmişten günümüze gastronomi kavramı | 3. Hafta | Vegan ve Vejetaryan Akımı | 4. Hafta | Slow Food ve Fast Food Mutfak Akımları | 5. Hafta | Glutensiz Beslenme Akımı | 6. Hafta | Raw Food Akımı | 7. Hafta | Sürdürülebilirlik ve Atık Gıda | 8. Hafta | Vize Sınavı | 9. Hafta | Füzyon Mutfak Akımı | 10. Hafta | Moleküler Mutfak Akımı | 11. Hafta | Fonksiyonel Gıda, Süper Gıda ve Üç Boyutlu Yemek Kavramları | 12. Hafta | Organik Tarım, Dikey Tarım, Hücresel Tarım Kavramları | 13. Hafta | Nörogastronomi | 14. Hafta | Dijital Gastronomi | 15. Hafta | Final Sınavı | 16. Hafta | |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1. Kaplan, D. M. (2012). The Philosophy of Food. University of California Press. 2. Telfer, E. (1996). Food for Thought: Philosophy and Food, Routledge. 3. Pence, G. E. (2002). The Ethics of Food: A Reader for the 21st Century. Roeman & Littlefield Publishers Inc. 4. Formis, B. (2014). Eating as an aesthetic experience. In Practicing Pragmatist Aesthetics (pp. 169-183), Brill Rodopi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 2 | 40 | Diğer | 1 | 30 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 80 | 80 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 70 | 70 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 2 | 10 | 20 | Sunum (Hazırlık dahil) | 5 | 3 | 15 | Kitap Sunuşu | 2 | 10 | 20 | Makale Sunuşu | 2 | 5 | 10 | Makale İnceleme | | | | Toplam İş Yükü | | | 323 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,76 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |