Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MİMARLIKTA FARKLI TEMSİL YÖNTEMLERİ VE ARAŞTIRMALARI MİM536 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mimarlıkta farklı temsil ve araştırma biçimlerine dair bütüncül bir anlayış geliştirirler.
2) Mimarlığın görsel kültürü, araştırma metodolojileri ve bu yönleri tasarım pratiklerine entegre etme becerileri edinirler.
3) Mimarlıkta farklı temsil yöntemlerinin tarihsel gelişimi ve bu alandaki önemi hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirirler.
4) Tasarım odaklı araştırma ve disiplinler arası yaklaşımları inceleyerek mimari temsille ilgili çeşitli araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinir ve uygulama yaparlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIBu ders, öğrencilerin mimarlıktaki farklı temsil biçimleri ve araştırma yöntemleri hakkındaki kavrayışlarını genişletmeyi ve derinleştirmeyi amaçlamaktadır. Teorik tartışmalar, pratik alıştırmalar ve özgün projelerin sentezi yoluyla öğrenciler, mimarlıkta iletişim kurma ve araştırma yapma biçimlerinin çeşitliliğine yönelik kavrayış geliştireceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği paylaşımı
2. Hafta Mimari temsilin tarihsel evrimi
3. Hafta Mimaride görsel iletişimin önemi
4. Hafta Mimari-görsel-eleştirel bir dil olarak temsil
5. Hafta Mimarlıkta farklı temsil yöntemleri
6. Hafta Mimarlıkta farklı temsil yöntemleri
7. Hafta Mimarlıkta farklı temsil yöntemleri
8. Hafta Mimarlıkta farklı temsil yöntemleri
9. Hafta Sunumlar
10. Hafta Mimarlıkta temsil araştırmaları
11. Hafta Mimarlıkta temsil araştırmaları
12. Hafta Mimarlıkta temsil araştırmaları
13. Hafta Mimarlıkta temsil araştırmaları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDaniel Schodek. Dynamic Digital Representations in Architecture: Vİsions in Motion, Routledge, 2009
Jen Webb. Understanding Representation, Australia: University of Canberra, 2008
Juliet Hacking. Fotoğrafın Tüm Öyküsü (Abbas Bozkurt çev.), İstanbul: Hayalperest Yayınevi, 2015
John Berger. Bir Fotoğrafı Anlamak, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2015
John Berger. Görme Biçimleri, İstanbul: Metis Yayınları, 2017.
Melike Taşçıoğlu. Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, Dost Yayıncılık, 2020
Marco Frascari, Jonathan Hale, Bradley Starkey. From Models to Drawings, Routledge, 2008
Şebnem Timur. ?Modes of Representation?, Material Culture Studies, Cambridge University Press, 2022
Peter Eisenman. Frank Gehry. Chuck Hoberman. Shoei Yoh. Archaeology of the Digital, Sternberg Press
Susan Sontag. Fotoğraf Üzerine, İstanbul: Agora Kitaplığı, 2008.
Terry Barret. Fotoğrafı Eleştirmek: İmgeleri Anlamaya Giriş, İstanbul: Hayalperest Kitap, 2017
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Örnek Olay Sunumu240
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav11,51,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi149126
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık11818
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)430120
Toplam İş Yükü307,5
Toplam İş Yükü / 3010,25
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1        X
P2    X    
P3  X       X
P4       
P5       
P6      X  
P7       
P8       
P9       
P10