Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimarlıkta farklı temsil ve araştırma biçimlerine dair bütüncül bir anlayış geliştirirler. 2) Mimarlığın görsel kültürü, araştırma metodolojileri ve bu yönleri tasarım pratiklerine entegre etme becerileri edinirler. 3) Mimarlıkta farklı temsil yöntemlerinin tarihsel gelişimi ve bu alandaki önemi hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirirler. 4) Tasarım odaklı araştırma ve disiplinler arası yaklaşımları inceleyerek mimari temsille ilgili çeşitli araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinir ve uygulama yaparlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMI
Bu ders, öğrencilerin mimarlıktaki farklı temsil biçimleri ve araştırma yöntemleri hakkındaki kavrayışlarını genişletmeyi ve derinleştirmeyi amaçlamaktadır. Teorik tartışmalar, pratik alıştırmalar ve özgün projelerin sentezi yoluyla öğrenciler, mimarlıkta iletişim kurma ve araştırma yapma biçimlerinin çeşitliliğine yönelik kavrayış geliştireceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders içeriği paylaşımı
2. Hafta
Mimari temsilin tarihsel evrimi
3. Hafta
Mimaride görsel iletişimin önemi
4. Hafta
Mimari-görsel-eleştirel bir dil olarak temsil
5. Hafta
Mimarlıkta farklı temsil yöntemleri
6. Hafta
Mimarlıkta farklı temsil yöntemleri
7. Hafta
Mimarlıkta farklı temsil yöntemleri
8. Hafta
Mimarlıkta farklı temsil yöntemleri
9. Hafta
Sunumlar
10. Hafta
Mimarlıkta temsil araştırmaları
11. Hafta
Mimarlıkta temsil araştırmaları
12. Hafta
Mimarlıkta temsil araştırmaları
13. Hafta
Mimarlıkta temsil araştırmaları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Daniel Schodek. Dynamic Digital Representations in Architecture: Vİsions in Motion, Routledge, 2009 Jen Webb. Understanding Representation, Australia: University of Canberra, 2008 Juliet Hacking. Fotoğrafın Tüm Öyküsü (Abbas Bozkurt çev.), İstanbul: Hayalperest Yayınevi, 2015 John Berger. Bir Fotoğrafı Anlamak, İstanbul: Metis Yayıncılık, 2015 John Berger. Görme Biçimleri, İstanbul: Metis Yayınları, 2017. Melike Taşçıoğlu. Bir Görsel İletişim Platformu Olarak Mekan, Dost Yayıncılık, 2020 Marco Frascari, Jonathan Hale, Bradley Starkey. From Models to Drawings, Routledge, 2008 Şebnem Timur. ?Modes of Representation?, Material Culture Studies, Cambridge University Press, 2022 Peter Eisenman. Frank Gehry. Chuck Hoberman. Shoei Yoh. Archaeology of the Digital, Sternberg Press Susan Sontag. Fotoğraf Üzerine, İstanbul: Agora Kitaplığı, 2008. Terry Barret. Fotoğrafı Eleştirmek: İmgeleri Anlamaya Giriş, İstanbul: Hayalperest Kitap, 2017
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Örnek Olay Sunumu
2
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
9
126
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
13
3
39
Ara Sınava Hazırlık
1
18
18
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
4
30
120
Toplam İş Yükü
307,5
Toplam İş Yükü / 30
10,25
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ