Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimari araştırma-inceleme-yorumlama beceri ve yeterliliklerini mimarlık kuramı alanında uygularlar. 2) Mimarlığın sosyolojik, politik, toplumsal, sanatsal, teknolojik ve kentsel boyutlarıyla ilgili temel tartışmalar ve güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur ve bu alanda tartışma becerisi geliştirir. 3) Mimarlığın sosyo-politik, toplumsal, sanatsal, teknolojik ve kentsel boyutlarıyla ilgili güncel araştırmaları inceleyerek metinsel ve görsel yorumlama becerisi geliştirirler. 4) Farklı eksenlerdeki mimarlık kuramı tartışmalarının temel aktörlerini ve söylemlerini inceleyerek mimarlık kuramı alanında tartışma becerisi geliştirirler. 5) Mimarlık kuramı alanında tamamlanmış çalışmaları analiz ederek alanda yeni öneriler geliştirirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu ders mimarlık kuramı ve araştırmasında edinilen bilgi toplama, araştırma ve inceleme ile ilgili beceri ve yeterliliklerin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Bu derste, mimarlık kuramı ile ilgili seçilen alanda öğrencilerin derinlemesine bilgi sahibi olması ve konuya dair araştırma-yorumlama becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir. Dersi tamamlayan öğrenciler seçilen alanla ile ilgili güncel araştırmaları takip eder ve konu ile ilgili tartışma becerisi kazanırlar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma ve ders içeriği paylaşımı
2. Hafta
Kuramda Mimarlık: Mimarlık Kuramı ve Araştırma Yöntemleri
3. Hafta
Mimari Temsil: Medya Kuramı, Farklı Mimari Temsil Yöntemleri ve Araştırmaları
4. Hafta
Kent Kuramı: Mimarlıkta Konut, Kentselleşme, Dönüşüm, Tipoloji Tartışmaları ve Araştırma Yöntemleri
5. Hafta
Fenomenoloji: Anlam ve Mekan Tartışmaları ve Araştırma Yöntemleri
6. Hafta
Tektonik İfade: Mimarlıkta Malzeme, Teknik ve Teknoloji Tartışmaları ve Araştırma Yöntemleri
7. Hafta
Mimarlık, Doğa ve Yapılı Çevre Tartışmaları ve Araştırma Yöntemleri
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Analiz ve Öneri Geliştirme
10. Hafta
Analiz ve Öneri Geliştirme
11. Hafta
Analiz ve Öneri Geliştirme
12. Hafta
Analiz ve Öneri Geliştirme
13. Hafta
Analiz ve Öneri Geliştirme
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Alan Colquhoun. Mimari Eleştiri Yazıları, Maya Yayıncılık, 1990 Andrew Ballantyne (ed.) Architecture Theory: A Reader in Philosophy and Culture, New York: Continuum, 2005. Ariane Lourie Harrison. Architectural Theories of the Environment: PostHuman Territory, New York: Routledge, 2013 Joan Ockman, Edward Eigen. Architecture Culture 1943- 1968: A Documentary Anthology, Columbia University Graduate School and Rizzoli, 1993 Kate Nesbitt ed.). Theorizing a New Agenda for Architecture: An Anthology of Architectural Theory 1965-1995, New York: Princeton Architectural Press, 1996 Kester Rattenburry (ed.). This is Not Architecture: Media Constructions, London and New York: Routledge, 2002. Michael Hays (ed.) Architecture Theory since 1968, New York: MIT Press, 1998 Neil Leach (ed.). Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory, USA and Canada: Routledge, 1997
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Örnek Olay Sunumu
2
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1,5
1,5
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
9
126
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
13
3
39
Ara Sınava Hazırlık
1
18
18
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
2
30
60
Sunum (Hazırlık dahil)
2
30
60
Proje
Dönem Projesi Araştırması
Toplam İş Yükü
307,5
Toplam İş Yükü / 30
10,25
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ