Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
LİKYA BÖLGESİ HELLENİSTİK VE ROMA DÖNEMLERİNDE YAŞAM VE TOPLUM MİM523 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Anadolu?da yaratılan Likya mimarisinin kapsamını, önemini tanımlayabilirler.
2) Kültürel miras kavramı ve yönetimine ilişkin evrensel normları tanımlayabilirler.
3) Türkiye?deki arkeolojik sitleri değerlendirebilirler.
4) Sürdürülebilir dünya mirası kavramını ve dünya miraslarımızın gelişimi hakkında tartışabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders Likya sanatı ve mimarisi hakkındadır. Bu dersin amacı; Anadolu?nun özgün yaratısı Likya kültürüne ilişkin olarak, antik doku, kentsel planlama, kentler, yapı tipleri ve konut mimarisinin irdelenmesidir. Öğrenciler seçecekleri Likya kentlerinin mimari donanımına ilişkin kendi analiz ve yorumlarını geliştirip sunacaklardır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş. Likya?nın Tarihi coğrafyası
2. Hafta Liya Uygarlığının keşfi. Lukka, Likyalılar ve Trmmili
3. Hafta Hellenistik Dönem?de Likya ve Likya Birliği
4. Hafta Roma Eyaleti olarak Likya
5. Hafta Örnek analizleri I Patara kamusal yapılar ve mezarlar
6. Hafta Örnek analizleri II Ksanthos kamusal yapılar ve ticaret yapıları
7. Hafta Örnek analizleri III Letoon kamusal yapılar tapınaklar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Örnek analizleri IV Tlos kamusal yapılar ve konutlar
10. Hafta Sunumlar
11. Hafta Sunumlar
12. Hafta Sunumlar
13. Hafta Sunumlar
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARLukka?dan Likya?ya. Sarpedon ve Aziz Nikolaos?un Ülkesi, H. İkan-E. Dündar (eds.) Y.K.Y., İstanbul: 2016
C. G. Malacrino, Constructing the Ancient World: Architectural Techniques of the Greeks and Romans (Los Angeles: J. Paul Getty Museum, 2010)
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi149126
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler14040
Toplam İş Yükü310
Toplam İş Yükü / 3010,33
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X      
P2       
P3       
P4       
P5       
P6  X   X   X   X
P7  X   X   X   X
P8       
P9       
P10  X   X   X   X