DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Antik çağ mimarisine ilişkin kuramları kavrayabilirler. 2) Akdeniz çevresindeki arkeolojik sitleri değerlendirebilirler. 3) Antik çağ mimarisine ilişkin tasarım ve strüktür bilgilerini derinleştirebilirler
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Lisans eğitiminde verilen antik mimarlık bilgilerini temel alan bu dersin amacı konuyla ilgili ileri çalışmalar yapmaktır. Bu derste öğrenciler; antik kentlerin tasarımlarını, yapı tiplerini, dokularını, çözüm önerilerini ve etkileşimlerini seçilmiş bir çerçevede kuramsal olarak incelerler. Daha geniş ölçekte ise seçilmiş tarihi bir coğrafyada karşılaştırmalı bir çalışma tarzı hedeflenmektedir. Bu bağlamda öğrenciler teknik inceleme yapar, sunum hazırlar ve akademik bir inceleme yazar. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş. Antik çağda kentsel tasarım, polis/poleis kavramı | 2. Hafta | Antik çağ mimarisi ve kentlerinin günümüz mimarisi ile ilişkisi | 3. Hafta | Yunan Mimarisinde yapı malzemesi ve teknikleri; Parthenon ve Letoon Örnekleri | 4. Hafta | Kamu yapıları | 5. Hafta | Dini yapılar | 6. Hafta | Ticari yapılar; üretim, ticaret ve fonksiyon | 7. Hafta | Konutlar; pastas, prostas ve tip projeler | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Biçem ve yorum | 10. Hafta | Biçem ve yorum | 11. Hafta | Sunumlar | 12. Hafta | Sunumlar | 13. Hafta | Sunumlar | 14. Hafta | Sunumlar
|
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Malacrino,C.G. (2010) Constructing the Ancient World: Architectural Techniques of the Greeks and Romans. Marcus , J. (2008) The Ancient City: New Perspectives on Urbanism in the Old and New Worlds. Sullivan, G.H.,(2006) Not Built in a Day: Exploring the Architecture of Rome.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Diğer | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 8 | 112 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 44 | 44 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 40 | 40 | Toplam İş Yükü | | | 302 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |