Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLERİ ANTİK MİMARLIK MİM522 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Antik çağ mimarisine ilişkin kuramları kavrayabilirler.
2) Akdeniz çevresindeki arkeolojik sitleri değerlendirebilirler.
3) Antik çağ mimarisine ilişkin tasarım ve strüktür bilgilerini derinleştirebilirler
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMILisans eğitiminde verilen antik mimarlık bilgilerini temel alan bu dersin amacı konuyla ilgili ileri çalışmalar yapmaktır. Bu derste öğrenciler; antik kentlerin tasarımlarını, yapı tiplerini, dokularını, çözüm önerilerini ve etkileşimlerini seçilmiş bir çerçevede kuramsal olarak incelerler. Daha geniş ölçekte ise seçilmiş tarihi bir coğrafyada karşılaştırmalı bir çalışma tarzı hedeflenmektedir. Bu bağlamda öğrenciler teknik inceleme yapar, sunum hazırlar ve akademik bir inceleme yazar.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş. Antik çağda kentsel tasarım, polis/poleis kavramı
2. Hafta Antik çağ mimarisi ve kentlerinin günümüz mimarisi ile ilişkisi
3. Hafta Yunan Mimarisinde yapı malzemesi ve teknikleri; Parthenon ve Letoon Örnekleri
4. Hafta Kamu yapıları
5. Hafta Dini yapılar
6. Hafta Ticari yapılar; üretim, ticaret ve fonksiyon
7. Hafta Konutlar; pastas, prostas ve tip projeler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Biçem ve yorum
10. Hafta Biçem ve yorum
11. Hafta Sunumlar
12. Hafta Sunumlar
13. Hafta Sunumlar
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMalacrino,C.G. (2010) Constructing the Ancient World: Architectural Techniques of the Greeks and Romans.
Marcus , J. (2008) The Ancient City: New Perspectives on Urbanism in the Old and New Worlds.
Sullivan, G.H.,(2006) Not Built in a Day: Exploring the Architecture of Rome.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Diğer110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi148112
Final Sınavına Hazırlık16060
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14444
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler14040
Toplam İş Yükü302
Toplam İş Yükü / 3010,06
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3  X    
P4     
P5     
P6  X   X   X
P7    X   X
P8      X
P9     
P10  X