Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR TEKNOLOJİLER MİM519 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Aysu Sagun Kentel
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sürdürülebilir tasarım alnındaki güncel gelişmeler ve teknolojiler hakkında bilgi sahibi olurlar,
2) Yapısal çevrenin potansiyel sorunlarına sürdürülebilir çözümler geliştirebilmek için sosyal ekonomik ve ekolojik boyutlarını göz önüne alan eleştirisel fikirler üretebilirler,
3) Sürdürülebilirlik ölçme ve denetleme kriterleri ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu derste mimarlık ve kentsel tasarımda sürdürülebilir tasarım teknolojileri tanıtılarak bu alanındaki güncel ve yenilikçi yaklaşımların tartışılacaktır. Derste, aynı zamanda, mimarlıkta sürdürülebilirlik ölçme ve denetleme kriterleri ve mekanizmaları incelenerek sürdürülebilir tasarım konusunda öğrencilerin farkındalıklarını geliştirilecektir. Mevcut sürdürülebilir tasarım örneklerini incelenerek sürdürülebilir mimarinin sosyal, ekolojik ve ekonomik boyutları çerçevesinde eleştirel düşünce becerileri geliştirilmesi hedeflenmiştir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin Tanıtımı
2. Hafta Sürdürülebilirlik kavramı ve mimarlık ve kentsel tasarımda sosyal, ekonomik ve ekolojik boyutları
3. Hafta Sürdürülebilir yapısal çevre - enerji ve kaynak kullanımı
4. Hafta Sürdürülebilir yapısal çevre - aydınlatma, akustik ve iklimlendirme
5. Hafta Sürdürülebilir yapısal çevre - yapı malzeme ve teknikleri
6. Hafta Afet ve risk yönetiminin sürdürülebilirlik için önemi
7. Hafta Araştırma Makalesi -Taslak Sunumu I
8. Hafta Güncel Sürdürülebilir Tasarım Yaklaşımları: Biyofilik Tasarım, İyileştiren mimari, vs.
9. Hafta ARA SINAV
10. Hafta Araştırma Makalesi -Taslak Sunumu II
11. Hafta Grup çalışması - Taslak sunumu
12. Hafta Sürdürülebilirlik ölçme ve denetleme kriterleri ve mekanizmaları
13. Hafta Grup çalışması - Final Sunumu
14. Hafta Araştırma Projesi - Final Sunumu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAli Sayigh. (2014). Sustainability, Energy and Architecture?: Case Studies in Realizing Green Buildings: Vol. First edition. Academic Press.
Bergman, D. (2012). Sustainable Design?: A Critical Guide: Vol. 1st ed. Princeton Architectural Press.
Brandon, P. S. (2010). Evaluating sustainable development in the built environment.
Charles Eley. (2016). Design Professional?s Guide to Zero Net Energy Buildings. Island Press.
Charles J. Kibert. (2016). Sustainable Construction?: Green Building Design and Delivery: Vol. Fourth edition. Wiley.
Giuliano Dall?O?. (2013). Green Energy Audit of Buildings?: A Guide for a Sustainable Energy Audit of Buildings. Springer.
Hocine Bougdah, & Stephen Sharples. (2009). Environment, Technology and Sustainability. Taylor & Francis.
Holley Henderson. (2012). Becoming a Green Building Professional?: A Guide to Careers in Sustainable Architecture, Design, Engineering, Development, and Operations. Wiley.
Jay Yang, Peter S. Brandon, & Anthony C. Sidwell. (2005). Smart and Sustainable Built Environments. Wiley-Blackwell.
Journal of sustainable architecture and civil engineering. (2012).
Koc?, G., & Christiansen, B. (2019). Reusable and Sustainable Building Materials in Modern Architecture. Engineering Science Reference.
Marian Keeler, & Prasad Vaidya. (2016). Fundamentals of Integrated Design for Sustainable Building: Vol. Second edition. Wiley.
Materials and technologies for green construction. (2015).
Miles Keeping, & David Shiers. (2017). Sustainable Building Design?: Principles and Practice. Wiley-Blackwell.
Nevin Cohen. (2011). Green Cities?: An A-to-Z Guide. SAGE Publications, Inc.
Peters, S. (2011). Materialrevolution?: Sustainable and Multi-Purpose Materials for Design and Architecture.
Sayigh, A. A. M. (2014). Sustainability, energy and architecture?: case studies in realizing green buildings.
Schröpfer, T. (2012). Ecological urban architecture?: qualitative approaches to sustainability.
Simon Guy, & Steven A. Moore. (2005). Sustainable Architectures?: Cultures and Natures in Europe and North America. Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav120
Ödev120
Uygulama/Pratik120
Makale Sunuşu120
Toplam(%)80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)80
Finalin Başarıya Oranı(%)20
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi12224
Final Sınavına Hazırlık155
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık155
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler10110
Sunum (Hazırlık dahil)820160
Atolye Çalışması12224
Evde Hazırla Uygulaması11010
Dönem Projesi Araştırması12020
Toplam İş Yükü306
Toplam İş Yükü / 3010,2
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2  X   X  
P3  X   X   X
P4  X   X   X
P5     
P6  X   X  
P7     
P8     
P9      X
P10