Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sürdürülebilir tasarım alnındaki güncel gelişmeler ve teknolojiler hakkında bilgi sahibi olurlar, 2) Yapısal çevrenin potansiyel sorunlarına sürdürülebilir çözümler geliştirebilmek için sosyal ekonomik ve ekolojik boyutlarını göz önüne alan eleştirisel fikirler üretebilirler, 3) Sürdürülebilirlik ölçme ve denetleme kriterleri ve mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olurlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu derste mimarlık ve kentsel tasarımda sürdürülebilir tasarım teknolojileri tanıtılarak bu alanındaki güncel ve yenilikçi yaklaşımların tartışılacaktır. Derste, aynı zamanda, mimarlıkta sürdürülebilirlik ölçme ve denetleme kriterleri ve mekanizmaları incelenerek sürdürülebilir tasarım konusunda öğrencilerin farkındalıklarını geliştirilecektir. Mevcut sürdürülebilir tasarım örneklerini incelenerek sürdürülebilir mimarinin sosyal, ekolojik ve ekonomik boyutları çerçevesinde eleştirel düşünce becerileri geliştirilmesi hedeflenmiştir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı
2. Hafta
Sürdürülebilirlik kavramı ve mimarlık ve kentsel tasarımda sosyal, ekonomik ve ekolojik boyutları
3. Hafta
Sürdürülebilir yapısal çevre - enerji ve kaynak kullanımı
4. Hafta
Sürdürülebilir yapısal çevre - aydınlatma, akustik ve iklimlendirme
5. Hafta
Sürdürülebilir yapısal çevre - yapı malzeme ve teknikleri
6. Hafta
Afet ve risk yönetiminin sürdürülebilirlik için önemi
7. Hafta
Araştırma Makalesi -Taslak Sunumu I
8. Hafta
Güncel Sürdürülebilir Tasarım Yaklaşımları: Biyofilik Tasarım, İyileştiren mimari, vs.
9. Hafta
ARA SINAV
10. Hafta
Araştırma Makalesi -Taslak Sunumu II
11. Hafta
Grup çalışması - Taslak sunumu
12. Hafta
Sürdürülebilirlik ölçme ve denetleme kriterleri ve mekanizmaları
13. Hafta
Grup çalışması - Final Sunumu
14. Hafta
Araştırma Projesi - Final Sunumu
15. Hafta
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ali Sayigh. (2014). Sustainability, Energy and Architecture?: Case Studies in Realizing Green Buildings: Vol. First edition. Academic Press. Bergman, D. (2012). Sustainable Design?: A Critical Guide: Vol. 1st ed. Princeton Architectural Press. Brandon, P. S. (2010). Evaluating sustainable development in the built environment. Charles Eley. (2016). Design Professional?s Guide to Zero Net Energy Buildings. Island Press. Charles J. Kibert. (2016). Sustainable Construction?: Green Building Design and Delivery: Vol. Fourth edition. Wiley. Giuliano Dall?O?. (2013). Green Energy Audit of Buildings?: A Guide for a Sustainable Energy Audit of Buildings. Springer. Hocine Bougdah, & Stephen Sharples. (2009). Environment, Technology and Sustainability. Taylor & Francis. Holley Henderson. (2012). Becoming a Green Building Professional?: A Guide to Careers in Sustainable Architecture, Design, Engineering, Development, and Operations. Wiley. Jay Yang, Peter S. Brandon, & Anthony C. Sidwell. (2005). Smart and Sustainable Built Environments. Wiley-Blackwell. Journal of sustainable architecture and civil engineering. (2012). Koc?, G., & Christiansen, B. (2019). Reusable and Sustainable Building Materials in Modern Architecture. Engineering Science Reference. Marian Keeler, & Prasad Vaidya. (2016). Fundamentals of Integrated Design for Sustainable Building: Vol. Second edition. Wiley. Materials and technologies for green construction. (2015). Miles Keeping, & David Shiers. (2017). Sustainable Building Design?: Principles and Practice. Wiley-Blackwell. Nevin Cohen. (2011). Green Cities?: An A-to-Z Guide. SAGE Publications, Inc. Peters, S. (2011). Materialrevolution?: Sustainable and Multi-Purpose Materials for Design and Architecture. Sayigh, A. A. M. (2014). Sustainability, energy and architecture?: case studies in realizing green buildings. Schröpfer, T. (2012). Ecological urban architecture?: qualitative approaches to sustainability. Simon Guy, & Steven A. Moore. (2005). Sustainable Architectures?: Cultures and Natures in Europe and North America. Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
20
Ödev
1
20
Uygulama/Pratik
1
20
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
80
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
80
Finalin Başarıya Oranı(%)
20
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
2
24
Final Sınavına Hazırlık
1
5
5
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
5
5
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
10
1
10
Sunum (Hazırlık dahil)
8
20
160
Atolye Çalışması
12
2
24
Evde Hazırla Uygulaması
1
10
10
Dönem Projesi Araştırması
1
20
20
Toplam İş Yükü
306
Toplam İş Yükü / 30
10,2
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ