Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MİMARLIK TARİHİ VE TARİH YAZIMI MİM516 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Mimarlık tarihi çalışmalarının kapsamını, konuları ve kısıtlarını anlar.
2) Mimarlık tarihinde araştırma yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleriyle tanışır.
3) Mimarlık tarihi alanındaki güncel tartışmalar, yaklaşımlar ve çalışmalara dair farkındalık kazanır.
4) Türkiye?de ve Türkiye üzerine mimarlık tarihi yazımına dair bilgi sahibi olur.
5) Mimarlık üzerine düşünme, okuma ve yazma becerisini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu dersin amacı mimarlık tarihi çalışmalarının kapsamı, konuları, yaklaşımları ve sınırlarını tanıtmak ve tartışmaktır. Dersin içeriği mimarlık tarihinin tarihi, mimarlık tarihi yazımında geçmiş ve güncel yaklaşımlar, Türkiye?de ve Türkiye üzerine mimarlık tarihi yazımı üzerine yoğunlaşmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Ders tanıtımı ve Giriş
2. Hafta Mimarlık Tarihinin Tarihi
3. Hafta Sanat / Mimarlık Tarihyazımı I
4. Hafta Sanat / Mimarlık Tarihyazımı II
5. Hafta Ödev
6. Hafta Mimarlık Tarihi ve Kent
7. Hafta Mimarlık Tarihi ve Cinsiyet
8. Hafta Mimarlık Tarihi ve Sosyal Bilimlerde Bilişim
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Türk Mimarlık Tarihi Sorunsalı
11. Hafta Türkiye Üzerine Mimarlık Tarihyazımı I
12. Hafta Türkiye Üzerine Mimarlık Tarihyazımı II
13. Hafta Öğrenci sunuşları
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARArnold D. (2002) Reading Architectural History, London and New York: Routledge.
Arnold D., Altan Ergut E., Turan Özkaya B., (2006) Rethinking Architectural Historiography, London and New York: Routledge.
Bozdoğan S., Necipoğlu G. (der.) (2007), History and Ideology: Architectural Heritage of the ?Lands of Rum?, Muqarnas An Annual of the Visual Culture of the Islamic World, 24, Leiden and Boston: Brill.
Düzenli H. İ. (der.) (2009), Türk Mimarlık Tarihi, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 13.
Fernie E. (1995), Art History and its Methods: A Critical Anthology, Hong Kong: Phaidon.
Heynen H. (2011), Mimarlık ve Modernite: Bir Eleştiri, çev. N. Bahçekapılı, İstanbul: Versus.
Kuban D. (1995), Türk-İslam Sanatı Üzerine Denemeler, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev125
Diğer120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi9436
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler16060
Dönem Projesi Araştırması16060
Sunuş Hazırlama15050
Toplam İş Yükü310
Toplam İş Yükü / 3010,33
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X   X   X   X   X
P2  X   X   X   X   X
P3         
P4         
P5  X       X   X
P6  X   X   X   X   X
P7  X   X   X    
P8         
P9         
P10  X   X     X   X