Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimarlık tarihi çalışmalarının kapsamını, konuları ve kısıtlarını anlar. 2) Mimarlık tarihinde araştırma yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleriyle tanışır. 3) Mimarlık tarihi alanındaki güncel tartışmalar, yaklaşımlar ve çalışmalara dair farkındalık kazanır. 4) Türkiye?de ve Türkiye üzerine mimarlık tarihi yazımına dair bilgi sahibi olur. 5) Mimarlık üzerine düşünme, okuma ve yazma becerisini geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu dersin amacı mimarlık tarihi çalışmalarının kapsamı, konuları, yaklaşımları ve sınırlarını tanıtmak ve tartışmaktır. Dersin içeriği mimarlık tarihinin tarihi, mimarlık tarihi yazımında geçmiş ve güncel yaklaşımlar, Türkiye?de ve Türkiye üzerine mimarlık tarihi yazımı üzerine yoğunlaşmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Ders tanıtımı ve Giriş
2. Hafta
Mimarlık Tarihinin Tarihi
3. Hafta
Sanat / Mimarlık Tarihyazımı I
4. Hafta
Sanat / Mimarlık Tarihyazımı II
5. Hafta
Ödev
6. Hafta
Mimarlık Tarihi ve Kent
7. Hafta
Mimarlık Tarihi ve Cinsiyet
8. Hafta
Mimarlık Tarihi ve Sosyal Bilimlerde Bilişim
9. Hafta
Ara sınav
10. Hafta
Türk Mimarlık Tarihi Sorunsalı
11. Hafta
Türkiye Üzerine Mimarlık Tarihyazımı I
12. Hafta
Türkiye Üzerine Mimarlık Tarihyazımı II
13. Hafta
Öğrenci sunuşları
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Arnold D. (2002) Reading Architectural History, London and New York: Routledge. Arnold D., Altan Ergut E., Turan Özkaya B., (2006) Rethinking Architectural Historiography, London and New York: Routledge. Bozdoğan S., Necipoğlu G. (der.) (2007), History and Ideology: Architectural Heritage of the ?Lands of Rum?, Muqarnas An Annual of the Visual Culture of the Islamic World, 24, Leiden and Boston: Brill. Düzenli H. İ. (der.) (2009), Türk Mimarlık Tarihi, Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 13. Fernie E. (1995), Art History and its Methods: A Critical Anthology, Hong Kong: Phaidon. Heynen H. (2011), Mimarlık ve Modernite: Bir Eleştiri, çev. N. Bahçekapılı, İstanbul: Versus. Kuban D. (1995), Türk-İslam Sanatı Üzerine Denemeler, İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
25
Diğer
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
9
4
36
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
60
60
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
60
60
Dönem Projesi Araştırması
1
60
60
Sunuş Hazırlama
1
50
50
Toplam İş Yükü
310
Toplam İş Yükü / 30
10,33
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ