Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) UNESCO Dünya Miras Listesi?nin kapsamını, önemini tanımlayabilirler. 2) Kültürel miras kavramı ve yönetimine ilişkin evrensel normları tanımlayabilirler. 3) Türkiye?deki Unesco Miras Alanlarının üstün evrensel değerlerini (OUV) değerlendirebilirler. 4) Sürdürülebilir dünya mirası kavramını ve dünya miraslarımızın gelişimi hakkında tartışabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
?UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization/Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu) ne yapar? Dünya Mirası Sözleşmesi nedir? Dünya Mirası Listesi nedir? Bu listede olmanın ayrıcalıkları ya da yükümlülükleri nelerdir? Dünya mirası stratejik hedefleri 5C nelerdir?? sorularına cevap aranacak olan bu dersin amacı; Üstün Evrensel Nitelik (OUV) olarak tanımlanan insanlığın ortak geçmişinin eşsiz örneklerinin, ortak bir irade ve sözleşmeye bağlı olarak gelecek nesillere aktarılmasını sağlamak olan Dünya Mirası Listesi ve sürdürülebilir dünya mirası kavramı ile ilgili mevzuatın irdelenmesidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization/Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu) nedir, ne yapar?
2. Hafta
Kavramlar, ilkeler
3. Hafta
Kriterler- (Müzede ders)
4. Hafta
Dünya mirası stratejik hedefleri 5C (İtibar, Koruma, İletişim
5. Hafta
Dünya mirası stratejik hedefleri 5C (Kapasite Geliştirme ve Toplumsal Katılım)
6. Hafta
Dünya Miras Alanları örnek analizleri I
7. Hafta
Dünya Miras Alanları örnek analizleri II
8. Hafta
Dünya Miras Alanları örnek analizleri III
9. Hafta
Ülkemizin Dünya Mirasları
10. Hafta
Ülkemizin Dünya Mirasları
11. Hafta
Dünya mirası Letoon Kutsal Alanı-analiz I
12. Hafta
Dünya mirası Letoon Kutsal Alanı-analiz II
13. Hafta
UNESCO Türkiye Milli Komisyonu inceleme gezisi-bilgilendirme
14. Hafta
Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü UNESCO Daire Başkanlığı-bilgilendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Galla, A. (ed.). 2012. World Heritage ? Benefits Beyond Borders. Paris/Cambridge, UNESCO Publishing/Cambridge University Press. Maranci, C. 2005. A Survival Guide for Art History Students. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. Mobilizing Young People for World Heritage, World Heritage Paper No. 8, UNESCO, World Heritage Centre, Paris 2003. Strategic Action Plan for the Implementation of the World Heritage Convention 2012 -2022
Earthen Architecture in Today?s World UNESCO, Intergovernmental Committee for the protection of the World Cultural and Natural Heritage, Rules of Procedure, WHC.2003/5. http://whc.unesco.org/en/committee UNESCO, Convention concerning the protection of the world cultural and natural heritage, adopted by the General Conference at its seventeenth session, Paris, 16 November 1972, WHC-2001/WS/2 http://whc.unesco.org/en/conventiontext
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Proje
1
20
Makale Sunuşu
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
1
6
6
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
40
40
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
3
40
120
Atolye Çalışması
1
2
2
Proje
1
3
3
Dönem Projesi Araştırması
1
4
4
Sunuş Hazırlama
3
18
54
Toplam İş Yükü
307
Toplam İş Yükü / 30
10,23
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ