Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
UNESCO MİRAS ALANLARI MİM512 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) UNESCO Dünya Miras Listesi?nin kapsamını, önemini tanımlayabilirler.
2) Kültürel miras kavramı ve yönetimine ilişkin evrensel normları tanımlayabilirler.
3) Türkiye?deki Unesco Miras Alanlarının üstün evrensel değerlerini (OUV) değerlendirebilirler.
4) Sürdürülebilir dünya mirası kavramını ve dünya miraslarımızın gelişimi hakkında tartışabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMI?UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization/Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu) ne yapar? Dünya Mirası Sözleşmesi nedir? Dünya Mirası Listesi nedir? Bu listede olmanın ayrıcalıkları ya da yükümlülükleri nelerdir? Dünya mirası stratejik hedefleri 5C nelerdir?? sorularına cevap aranacak olan bu dersin amacı; Üstün Evrensel Nitelik (OUV) olarak tanımlanan insanlığın ortak geçmişinin eşsiz örneklerinin, ortak bir irade ve sözleşmeye bağlı olarak gelecek nesillere aktarılmasını sağlamak olan Dünya Mirası Listesi ve sürdürülebilir dünya mirası kavramı ile ilgili mevzuatın irdelenmesidir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization/Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu) nedir, ne yapar?
2. Hafta Kavramlar, ilkeler
3. Hafta Kriterler- (Müzede ders)
4. Hafta Dünya mirası stratejik hedefleri 5C (İtibar, Koruma, İletişim
5. Hafta Dünya mirası stratejik hedefleri 5C (Kapasite Geliştirme ve Toplumsal Katılım)
6. Hafta Dünya Miras Alanları örnek analizleri I
7. Hafta Dünya Miras Alanları örnek analizleri II
8. Hafta Dünya Miras Alanları örnek analizleri III
9. Hafta Ülkemizin Dünya Mirasları
10. Hafta Ülkemizin Dünya Mirasları
11. Hafta Dünya mirası Letoon Kutsal Alanı-analiz I
12. Hafta Dünya mirası Letoon Kutsal Alanı-analiz II
13. Hafta UNESCO Türkiye Milli Komisyonu inceleme gezisi-bilgilendirme
14. Hafta Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü UNESCO Daire Başkanlığı-bilgilendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARGalla, A. (ed.). 2012. World Heritage ? Benefits Beyond Borders. Paris/Cambridge, UNESCO Publishing/Cambridge University Press.
Maranci, C. 2005. A Survival Guide for Art History Students. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Mobilizing Young People for World Heritage, World Heritage Paper No. 8, UNESCO, World Heritage Centre, Paris 2003.
Strategic Action Plan for the Implementation of the World Heritage Convention 2012 -2022 Earthen Architecture in Today?s World
UNESCO, Intergovernmental Committee for the protection of the World Cultural and Natural Heritage, Rules of Procedure, WHC.2003/5. http://whc.unesco.org/en/committee
UNESCO, Convention concerning the protection of the world cultural and natural heritage, adopted by the General Conference at its seventeenth session, Paris, 16 November 1972, WHC-2001/WS/2 http://whc.unesco.org/en/conventiontext
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Makale Sunuşu110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi166
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık14040
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler340120
Atolye Çalışması122
Proje133
Dönem Projesi Araştırması144
Sunuş Hazırlama31854
Toplam İş Yükü307
Toplam İş Yükü / 3010,23
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1      X   X
P2       
P3       
P4       
P5       
P6  X   X   X   X
P7    X   X   X
P8       
P9      X  
P10  X   X   X