Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
BELGELEME YÖNTEMLERİ MİM511 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Müge Bahçeci
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Korunacak değerleri ve değerlendirme ölçütlerini öğrenir.
2) Kültürel Miras ve Mimarlıkta Belgelemenin önemini öğrenir.
3) Analitik rölöve hazırlama tekniklerini öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMITaşınmaz kültür varlıklarının korunması ve mimari mirasın değerlendirilmesi için kullanılacak bilim ve tekniklerle ilgili bilgi birikiminin sağlanması amaçlanmaktadır. Bu değerleri koruma amacıyla yapılması düşünülen restorasyon öncesinde, belgeleme sürecinin önemli bir basamağını teşkil eden analitik rölöve ve belgeleme becerisinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genel açıklamalar, derse giriş
2. Hafta Kültürel Miras ve Mimarlıkta Belgelemenin Önemi
3. Hafta Kültür Miras Alanları- Alan gezisi
4. Hafta Belgelemenin Bileşenleri: 1.Araştırma, 2.Teorik alt yapı, 3. Uygun Metot Seçimi
5. Hafta 4.Teknik, 5.İşbirliği, 6. Yayın ve Bilgi Sistemleri, 7.Ekonomik Destek
6. Hafta Belgelemede Dijital Yaklaşımlar -Tartışma
7. Hafta 1. Ara sınav (teorik)
8. Hafta Tarihi Ve Kültürel Varlıkların Belgelemesinde Disiplinler Arası Çalışma-Öğrenci Araştırma Sunuşları
9. Hafta Sayısal Fotogrametri ve Yersel Lazer Tarayıcılar ile Belgeleme- Öğrenci Araştırma Sunuşları
10. Hafta Dijital Belgeleme Yoluyla (hasarsız )Bozulmaların Tespiti-Öğrenci Araştırma Sunuşları
11. Hafta Belgeleme-(rölöve çalışma gruplarının tespiti) ve Belgelemesi yapılacak/ rölövesi alınacak bir yapı üzerinde alan çalışmasının başlaması
12. Hafta Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi
13. Hafta Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi,
14. Hafta Yapılan çalışmaların değerlendirilmesi, Final sunumun hazırlanması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARUluengin, Bülent. Rölöve, YEM Yayınları, 2007
Ahunbay Zeynep. Tarihi Çevre koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 2007
Jokiletto, Jukka. A history of Architectural Conservation, Architectural Pres, 1999
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 2007
Erder, Cevat. Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Mimarlık Fakültesi Yayınları, 1999
Anderson,Richard K. Jr.,Recording Historic Structures and Sites for Historic
American Engineering Record. National Park Service, U:S: Department of Interior, Washington 1994.
Burns,John A.(editor), Recording Historic Structures, The American Institute of Architects Press, Washington D.C. 1989.
Hamamcıoğlu, Mine. Mimari Fotogrametri Alanındaki Çağdaş Gelişimlerin Değerlendirilmesi, TURAN Mimari Restorasyon Bölümü, İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü, 35430 Urla, İzmir, mineturan@iyte.edu.tr
Karabök Hakan; Karasaka, Lüffiye; Yaldız Esra; Tarihi Kültürel Varlıkların Belgelemesinde Disiplinler arası Çalışmanın Önemi, 5. Tarihi Eserlerin Güçlendirilmesi ve Geleceğe Güvenle Devredilmesi Sempozyumu, Ekim 2015.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Uygulama/Pratik110
Proje130
Makale Sunuşu115
Örnek Olay Sunumu115
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık12020
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler440160
Evde Hazırla Uygulaması13535
Sunuş Hazırlama16060
Toplam İş Yükü343
Toplam İş Yükü / 3011,43
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2  X   X  
P3  X   X   X
P4    X   X
P5  X   X   X
P6      X
P7     
P8     
P9     
P10