Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kültürel Miras Koruma hakkında detaylı bilgi sahibi olur. 2) Kültürel Miras Koruma sürecini öğrenir, güncel uygulama ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla yorumlama becerisi geliştirir. 3) Kültürel Miras Koruma sürecinin önemli bir parçası olan değer atfetme hakkında bilgi sahibi olur.
4) Koruma sürecinin yasal ve yönetsel boyutu hakkında temel bilgi sahibi olur. 5) Kültürel Mirası Koruma teorilerini öğrenir, sorgular ve karar üretebilme becerisi geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu ders öğrencileri kültürel miras ve koruma konularında temel kavram ve yöntemler hakkında bilgilendirmeyi hedefler. Dersin ilk bölümü Kültürel Mirası Koruma teorisi üzerine şekillenecektir. İkinci bölüm ise güncel tartışmalar, ulusal ve uluslararası belgelerin de anlatılması ile teorik altyapının güncel uygulamalar üzerinden sorgulanmasını hedeflemektedir. Ders sonunda öğrencilerin, farklı ölçek ve niteliklerdeki kültürel miras tanımları, koruma ve değer ilişkisi ve koruma süreci hakkında detaylı bilgi sahibi olması ve konuyu eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Tanışma, ders içeriğinin ve haftalık programın aktarılması
Haftalık okumaların dağıtılması
2. Hafta
Kültürel Miras Nedir? Kültürel Mirası Koruma Nedir?
Terminoloji ve temel kavramlar
3. Hafta
Kültürel Mirası Koruma Kavramının Tarihsel Gelişimi I
4. Hafta
Kültürel Mirası Koruma Kavramının Tarihsel Gelişimi II
5. Hafta
Kültürel Miras Koruma Teorileri I
Okumalar üzerinden sınıf tartışmaları
6. Hafta
Kültürel Miras Koruma Teorileri II
Okumalar üzerinden sınıf tartışmaları
7. Hafta
Güncel Koruma Teorileri
Okumalar ve sınıf tartışması
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Kültürel Miras Önem değerlendirmesi ve değer tanımı
10. Hafta
Uluslararası belge ve tüzükler I
11. Hafta
Uluslararası belge ve tüzükler II
12. Hafta
Türkiye?de Kültürel Miras Kavramının Gelişimi I
13. Hafta
Türkiye?de Kültürel Miras Kavramının Gelişimi II
14. Hafta
Araştırma Konularının belirlenmesi ve sınıf kritikleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Jokilehto, J., 1999, A History of Architectural Conservation, Oxford: Butterworth-Heinemann Brandi, C. 1963, Teoria del Restauro, Rome Brandi, C. 2005, Theory of Restoration, Rome ICOMOS Charters and other doctrinal texts Ashurst, J. (ed.) 2007, Conservation of Ruins, Oxford: Butterworth-Heinemann Bandarin, F. and Van Oers, R. (eds.), 2012, The Historic Urban Landscape: Managing Heritage in an Urban Century, Oxford: Wiley-Blackwell Cleere, H. 1989, Archaeological Heritage Management in the Modern World, [One World Archaeology Series, no. 9] London: Unwin Hyman Feilden, B.M. 1982 (3rd edition in 2003), Conservation of Historic Buildings, Oxford: Butterworth
Feilden, B.M. and Jokilehto, J., 1993, Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, Rome: ICCROM (reprinted in 1998, and published in several other languages) Galla, Amareswar (ed.), 2012, World Heritage: Benefits Beyond Borders, UNESCO, Cambridge: Cambridge University Press Jokilehto, J., 2011, ICCROM and the Conservation of Cultural Heritage; A History of the Organization?s First 50 Years, 1959-2009, ICCROM Conservation Studies 11, Rome Larsen, K.E. (ed.), 1995, Nara Conference on Authenticity in Relation to the World Heritage Convention, Nara-Japan, Proceedings, Trondheim: Tapir Publishers Larsen, K.E. and Marstein, N. (eds.), 1994, Conference on Authenticity in Relation to the World Heritage Convention, Preparatory Workshop, Bergen, Norway, Proceedings, Riksantikvaren, Norway, Trondheim: Tapir Publishers Larsen, K.E. and Marstein, N., 2000, Conservation of Historic Timber Structures: An Ecological Approach, Oxford: Butterworth and Heinemann Marks, S. (ed.), 1996, Concerning Buildings, Studies in Honour of Sir Bernard Feilden, Oxford: Architectural Press Philippot, P., Mora, Laura & Paolo, 1977, La conservation des peintures murals, ICCROM, Bologna: Editrice Compositori (English edition: The Conservation of Mural Paintings, London: Butterworth) Proceedings of the International conferences of ICOMOS Theory Committee (Florence 2007, Vienna 2008, Florence 2009, Prague 2010, Florence 2011, Baku 2012), published with the support of Fondazione Romualdo del Bianco, Florence, and other sponsors, printed by Polistampa; (http://www.fondazione-delbianco.org/inglese/index_i.htm) Schnapp, A. 1993, La conquete du passe : Aux origines de l?archeologie, Paris : Editions Carre (English edition: The Discovery of the Past) Stanley-Price et al. (eds.), 1995, Historical and Philosophical Issues in the Conservation of Cultural Heritage, Los Angeles: The Getty Conservation Institute Stubbs, J., 2009, Time Honored: A Global View of Architectural Conservation, John Wiley & Sons, USA The Getty Conservation Institute, 2000, Values and Heritage Conservation, Research Report by E. Avrami, R. Mason, and M. de la Torre, Los Angeles: GCI UNESCO, 2006, Proceedings of the International Conference on the Safeguarding of Tangible and Intangible Cultural Heritage: Towards an Integrated Approach, Nara, Jana, 2004, Paris: UNESCO Vershuuren, B. et al. (eds.), 2010, Sacred Natural Sites: Conserving Nature and Culture, London: Earthscan Von Droste, B. et al. (eds.), 1998, Linking Nature and Culture ?; Report of the Global Strategy Natural and Cultural Heritage Expert Meeting, Amsterdam 1998; UNESCO Warren, J. et al. (eds.), 1998, Context: New Buildings in Historic Settings, Oxford: Architectural Press ICCROM publications available in PDF: http://www.iccrom.org/eng/02info_en/02_04pdf-pubs_en.shtml
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Devam
1
5
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
55
Finalin Başarıya Oranı(%)
45
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
6
5
30
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
1
60
60
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
10
20
Evde Hazırla Uygulaması
1
30
30
Dönem Projesi Araştırması
1
80
80
Sunuş Hazırlama
1
50
50
Toplam İş Yükü
314
Toplam İş Yükü / 30
10,46
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ