Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KÜLTÜREL MİRASI KORUMA İLKELERİ MİM510 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kültürel Miras Koruma hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
2) Kültürel Miras Koruma sürecini öğrenir, güncel uygulama ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla yorumlama becerisi geliştirir.
3) Kültürel Miras Koruma sürecinin önemli bir parçası olan değer atfetme hakkında bilgi sahibi olur.
4) Koruma sürecinin yasal ve yönetsel boyutu hakkında temel bilgi sahibi olur.
5) Kültürel Mirası Koruma teorilerini öğrenir, sorgular ve karar üretebilme becerisi geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu ders öğrencileri kültürel miras ve koruma konularında temel kavram ve yöntemler hakkında bilgilendirmeyi hedefler. Dersin ilk bölümü Kültürel Mirası Koruma teorisi üzerine şekillenecektir. İkinci bölüm ise güncel tartışmalar, ulusal ve uluslararası belgelerin de anlatılması ile teorik altyapının güncel uygulamalar üzerinden sorgulanmasını hedeflemektedir. Ders sonunda öğrencilerin, farklı ölçek ve niteliklerdeki kültürel miras tanımları, koruma ve değer ilişkisi ve koruma süreci hakkında detaylı bilgi sahibi olması ve konuyu eleştirel bir bakış açısı ile yorumlayabilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma, ders içeriğinin ve haftalık programın aktarılması Haftalık okumaların dağıtılması
2. Hafta Kültürel Miras Nedir? Kültürel Mirası Koruma Nedir? Terminoloji ve temel kavramlar
3. Hafta Kültürel Mirası Koruma Kavramının Tarihsel Gelişimi I
4. Hafta Kültürel Mirası Koruma Kavramının Tarihsel Gelişimi II
5. Hafta Kültürel Miras Koruma Teorileri I Okumalar üzerinden sınıf tartışmaları
6. Hafta Kültürel Miras Koruma Teorileri II Okumalar üzerinden sınıf tartışmaları
7. Hafta Güncel Koruma Teorileri Okumalar ve sınıf tartışması
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Kültürel Miras Önem değerlendirmesi ve değer tanımı
10. Hafta Uluslararası belge ve tüzükler I
11. Hafta Uluslararası belge ve tüzükler II
12. Hafta Türkiye?de Kültürel Miras Kavramının Gelişimi I
13. Hafta Türkiye?de Kültürel Miras Kavramının Gelişimi II
14. Hafta Araştırma Konularının belirlenmesi ve sınıf kritikleri
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARJokilehto, J., 1999, A History of Architectural Conservation, Oxford: Butterworth-Heinemann
Brandi, C. 1963, Teoria del Restauro, Rome
Brandi, C. 2005, Theory of Restoration, Rome
ICOMOS Charters and other doctrinal texts
Ashurst, J. (ed.) 2007, Conservation of Ruins, Oxford: Butterworth-Heinemann
Bandarin, F. and Van Oers, R. (eds.), 2012, The Historic Urban Landscape: Managing Heritage in an Urban Century, Oxford: Wiley-Blackwell
Cleere, H. 1989, Archaeological Heritage Management in the Modern World, [One World Archaeology Series, no. 9] London: Unwin Hyman
Feilden, B.M. 1982 (3rd edition in 2003), Conservation of Historic Buildings, Oxford: Butterworth
Feilden, B.M. and Jokilehto, J., 1993, Management Guidelines for World Cultural Heritage Sites, Rome: ICCROM (reprinted in 1998, and published in several other languages)
Galla, Amareswar (ed.), 2012, World Heritage: Benefits Beyond Borders, UNESCO, Cambridge: Cambridge University Press
Jokilehto, J., 2011, ICCROM and the Conservation of Cultural Heritage; A History of the Organization?s First 50 Years, 1959-2009, ICCROM Conservation Studies 11, Rome
Larsen, K.E. (ed.), 1995, Nara Conference on Authenticity in Relation to the World Heritage Convention, Nara-Japan, Proceedings, Trondheim: Tapir Publishers
Larsen, K.E. and Marstein, N. (eds.), 1994, Conference on Authenticity in Relation to the World Heritage Convention, Preparatory Workshop, Bergen, Norway, Proceedings, Riksantikvaren, Norway, Trondheim: Tapir Publishers
Larsen, K.E. and Marstein, N., 2000, Conservation of Historic Timber Structures: An Ecological Approach, Oxford: Butterworth and Heinemann
Marks, S. (ed.), 1996, Concerning Buildings, Studies in Honour of Sir Bernard Feilden, Oxford: Architectural Press
Philippot, P., Mora, Laura & Paolo, 1977, La conservation des peintures murals, ICCROM, Bologna: Editrice Compositori (English edition: The Conservation of Mural Paintings, London: Butterworth)
Proceedings of the International conferences of ICOMOS Theory Committee (Florence 2007, Vienna 2008, Florence 2009, Prague 2010, Florence 2011, Baku 2012), published with the support of Fondazione Romualdo del Bianco, Florence, and other sponsors, printed by Polistampa; (http://www.fondazione-delbianco.org/inglese/index_i.htm)
Schnapp, A. 1993, La conquete du passe : Aux origines de l?archeologie, Paris : Editions Carre (English edition: The Discovery of the Past)
Stanley-Price et al. (eds.), 1995, Historical and Philosophical Issues in the Conservation of Cultural Heritage, Los Angeles: The Getty Conservation Institute
Stubbs, J., 2009, Time Honored: A Global View of Architectural Conservation, John Wiley & Sons, USA
The Getty Conservation Institute, 2000, Values and Heritage Conservation, Research Report by E. Avrami, R. Mason, and M. de la Torre, Los Angeles: GCI
UNESCO, 2006, Proceedings of the International Conference on the Safeguarding of Tangible and Intangible Cultural Heritage: Towards an Integrated Approach, Nara, Jana, 2004, Paris: UNESCO
Vershuuren, B. et al. (eds.), 2010, Sacred Natural Sites: Conserving Nature and Culture, London: Earthscan
Von Droste, B. et al. (eds.), 1998, Linking Nature and Culture ?; Report of the Global Strategy Natural and Cultural Heritage Expert Meeting, Amsterdam 1998; UNESCO
Warren, J. et al. (eds.), 1998, Context: New Buildings in Historic Settings, Oxford: Architectural Press
ICCROM publications available in PDF: http://www.iccrom.org/eng/02info_en/02_04pdf-pubs_en.shtml
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Devam15
Makale Sunuşu120
Toplam(%)55
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)55
Finalin Başarıya Oranı(%)45
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi6530
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık16060
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler21020
Evde Hazırla Uygulaması13030
Dönem Projesi Araştırması18080
Sunuş Hazırlama15050
Toplam İş Yükü314
Toplam İş Yükü / 3010,46
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1    X       X
P2    X       X
P3    X       X
P4    X       X
P5    X     X   X
P6  X   X   X   X   X
P7  X   X   X   X   X
P8    X      
P9    X      
P10    X       X