Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KENTİN ÖTEKİ YÜZLERİ MİM509 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Kentin anlamı ile ilgili olarak derinlemesine bilgi edinir.
2) Kenti yapısal ve sosyal açıdan tanımlar.
3) Kentte yaşayan gruplar açısından kentin anlamını sorgular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIDers kapsamında kenti akademik araştırmaların merkezi haline getirmek amaçlanmaktadır. Farklı disiplinlerin kentle kurdukları ilişki, tarihsel süreç içinde kentin değişen yapısı, kentte var olan yapı türleri ve anlamları, kentte fırsatlar ve sorunlar, dezavantajlı gruplar açısından kent, kentte farklı yapı türleri ve belgelemeleri gibi konular dönemsel olarak dersin içeriğini oluşturacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Kent ve Kentin Değişen Anlamı
2. Hafta Kent ve Kentin Değişen Yapısı
3. Hafta Kentin Fiziksel Tanımı
4. Hafta Kentin Sosyal Tanımı
5. Hafta Kentte Yaşam, Fırsatlar ve Sorunlar
6. Hafta Kentte Dezavantajlı Gruplar / Yaşlılar, Kadınlar, Çocuklar
7. Hafta Kentte Dezavantajlı Gruplar / Engelliler
8. Hafta Kentte Dezavantajlı Gruplar /LGTBİ Bireyler
9. Hafta Genel Değerlendirme-Ödev Teslimi
10. Hafta Araştırma Çalışmaları I
11. Hafta Araştırma Çalışmaları II
12. Hafta Araştırma Çalışmaları III
13. Hafta Araştırma Çalışmaları IV
14. Hafta Araştırma Çalışmaları V
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARÇakmaklı, D., Kent Olgusu ve Kavramsal Değerlendirmeler, 2. Kentsel Tasarım ve Uygulamalar Sempozyumu, 1992
Diken,B.,Richard Sennett, Kamusal yaşam ve Kent, Birikim, S.97,1997
Giritlioğlu, C., Şehirsel Mekan Ögeleri ve Tasarımı, İTÜ Mimarlık Fak.,1999
Gürel, S., Kent Planlamasına Giriş ve Çevre Kavramı, ODTÜ Mimarlık Fak.,1970
Işık, O., Globalleşme Süreci ve Kentin / kentliliğin Değişen Anlamları, Birikim, S.,68-69, 1995
Oktay, D., Kentsel Ortak Mekanların Niteliği ve Kent Yaşamındaki Rolü, Yapı, S. 207,1999
Yıldırım, S., Modernist İşlev ve Tarih Anlayışının Değişimi, Postmodern Mimarlık ve Kent Kavramları, 2. Kentsel Tasarım ve Uygulamalar Sempozyumu, 1992
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu120
Diğer140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi13452
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)14040
Evde Hazırla Uygulaması18686
Dönem Projesi Araştırması18080
Toplam İş Yükü300
Toplam İş Yükü / 3010
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X  
P2  X   X  
P3     
P4     
P5  X   X   X
P6      X
P7     
P8     
P9     
P10  X   X