Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Kentin anlamı ile ilgili olarak derinlemesine bilgi edinir. 2) Kenti yapısal ve sosyal açıdan tanımlar. 3) Kentte yaşayan gruplar açısından kentin anlamını sorgular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Ders kapsamında kenti akademik araştırmaların merkezi haline getirmek amaçlanmaktadır. Farklı disiplinlerin kentle kurdukları ilişki, tarihsel süreç içinde kentin değişen yapısı, kentte var olan yapı türleri ve anlamları, kentte fırsatlar ve sorunlar, dezavantajlı gruplar açısından kent, kentte farklı yapı türleri ve belgelemeleri gibi konular dönemsel olarak dersin içeriğini oluşturacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Kent ve Kentin Değişen Anlamı
2. Hafta
Kent ve Kentin Değişen Yapısı
3. Hafta
Kentin Fiziksel Tanımı
4. Hafta
Kentin Sosyal Tanımı
5. Hafta
Kentte Yaşam, Fırsatlar ve Sorunlar
6. Hafta
Kentte Dezavantajlı Gruplar / Yaşlılar, Kadınlar, Çocuklar
7. Hafta
Kentte Dezavantajlı Gruplar / Engelliler
8. Hafta
Kentte Dezavantajlı Gruplar /LGTBİ Bireyler
9. Hafta
Genel Değerlendirme-Ödev Teslimi
10. Hafta
Araştırma Çalışmaları I
11. Hafta
Araştırma Çalışmaları II
12. Hafta
Araştırma Çalışmaları III
13. Hafta
Araştırma Çalışmaları IV
14. Hafta
Araştırma Çalışmaları V
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Çakmaklı, D., Kent Olgusu ve Kavramsal Değerlendirmeler, 2. Kentsel Tasarım ve Uygulamalar Sempozyumu, 1992 Diken,B.,Richard Sennett, Kamusal yaşam ve Kent, Birikim, S.97,1997 Giritlioğlu, C., Şehirsel Mekan Ögeleri ve Tasarımı, İTÜ Mimarlık Fak.,1999 Gürel, S., Kent Planlamasına Giriş ve Çevre Kavramı, ODTÜ Mimarlık Fak.,1970 Işık, O., Globalleşme Süreci ve Kentin / kentliliğin Değişen Anlamları, Birikim, S.,68-69, 1995 Oktay, D., Kentsel Ortak Mekanların Niteliği ve Kent Yaşamındaki Rolü, Yapı, S. 207,1999 Yıldırım, S., Modernist İşlev ve Tarih Anlayışının Değişimi, Postmodern Mimarlık ve Kent Kavramları, 2. Kentsel Tasarım ve Uygulamalar Sempozyumu, 1992
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Makale Sunuşu
1
20
Diğer
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
13
4
52
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
40
40
Evde Hazırla Uygulaması
1
86
86
Dönem Projesi Araştırması
1
80
80
Toplam İş Yükü
300
Toplam İş Yükü / 30
10
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ