Anasayfa  »  Fen Bilimleri Enstitüsü »  Mimarlık Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MİMARLIKTA SOSYAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK MİM507 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik kavramının sosyal boyutuna, sürdürülebilirliğin diğer bileşenleri ile kapsayıcı bir kavrayışla hakim olurlar.
2) Mimarlığın sosyal sorumluluğuna dair bilgi ve birikim sahibi olurlar.
3) Mimarlığın onu anlamlandıran özne ile etkileşimini tartışabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBu derste mimari sürdürülebilirliğin sosyal boyutuna dair duyarlılık ve yaratıcı yaklaşım kazanmak, sosyal ve ekonomik planlama stratejilerini mimari ölçeğe entegre etme yetisi kazanmak, mimari tasarımda sosyal sürdürülebilirlik problemi, ortak eylem ve aktivite düzeyi artırıcı mekan organizasyonlarını araştırmak, özel-ortak alan alışkanlık, anlam ve kullanım sorgulamaları yapmak, sosyalleşebilirliği sürdürmek için üretilmiş en yaratıcı ve ilham verici mimari tasarım örneklerinin taraması ve tartışmasını yapmak, belirlenen bir yerleşimde maliklerin günlük sosyal yaşamları ile mimari mekan mevcudiyet ve ihtiyaçlarının araştırılması ve analizini yapmak, dönüşümde mevcut ve yeni gelen kullanıcılarla genişlemiş topluluklar için sosyalliği sürdürülebilir mimari çözüm fikirlerinin önerilmesini sağlamak hedeflenmiştir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Mimarlıkta sosyal sürdürülebilirliğe giriş, oluşumu ve geleceği.
2. Hafta Yerin anlamına dair okumalar üzerine tartışmalar, mimarlıkta anlam ve sosyal sürdürülebilirlikle ilişkisi.
3. Hafta Anlam ve sosyal sürdürülebilirlik ilişkisi üzerine tartışmalar, sosyal sürdürülebilirliğin bileşenlerine giriş.
4. Hafta Mekanın serbestliği üzerine tartışmalar, mekanda özel - kamusal sınırlarının sorgulanması.
5. Hafta Mimari tasarıma etkisi özelinde ekonomik, sosyal ve kültürel boyutları ile kente hakkı olmak üzerine tartışmalar.
6. Hafta Bireysel ya da grup halinde çalışılacak olan örneklem alanlarının kararlaştırılması, bir dönüşüm alanının seçilmesi ve oradaki sosyal sürdürülebilirliğe dair engellerin açıklanması.
7. Hafta Mekansal organizasyonlarla insanları birbirleri ile buluşturmanın mevcut ve potansiyel durumlarının açıklanması.
8. Hafta Çalışma konusu yerleşimlerdeki toplulukların yaşama-dinlenme alışkanlıkları üzerine araştırmaların sunumu.
9. Hafta Seçilen yerleşimler için fikir önerisi sunuşları.
10. Hafta Sosyal sürdürülebilirliğe dair tespit edilen sorunların mevcut ya da olası çözümleri için yapılan araştırma sunumları.
11. Hafta Önerilen çözümler üzerinden sürdürülebilir sosyalliğin gelecekteki olası engellerine yönelik tartışmalar.
12. Hafta Sosyal etkileşim, esenlik ve yenilenmede sürdürülebilirliği sağlamak için bir mimari tasarım stratejileri bütünü tanımlanması.
13. Hafta Çalışılan yerleşimde gerçekleşmesi olası bir mimari tasarım probleminin çözümü için önerilebilecek mekansal özelliklerinin tanımlanması.
14. Hafta Dönem sonu ödevi sunuşları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR-
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev245
Devam1410
Makale Sunuşu115
Örnek Olay Sunumu230
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler280160
Makale Sunuşu14545
Toplam İş Yükü303
Toplam İş Yükü / 3010,1
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2      X
P3  X    
P4  X    
P5  X   X   X
P6  X   X   X
P7    X  
P8  X    
P9  X    
P10      X