Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sürdürülebilirlik kavramının sosyal boyutuna, sürdürülebilirliğin diğer bileşenleri ile kapsayıcı bir kavrayışla hakim olurlar. 2) Mimarlığın sosyal sorumluluğuna dair bilgi ve birikim sahibi olurlar. 3) Mimarlığın onu anlamlandıran özne ile etkileşimini tartışabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu derste mimari sürdürülebilirliğin sosyal boyutuna dair duyarlılık ve yaratıcı yaklaşım kazanmak, sosyal ve ekonomik planlama stratejilerini mimari ölçeğe entegre etme yetisi kazanmak, mimari tasarımda sosyal sürdürülebilirlik problemi, ortak eylem ve aktivite düzeyi artırıcı mekan organizasyonlarını araştırmak, özel-ortak alan alışkanlık, anlam ve kullanım sorgulamaları yapmak, sosyalleşebilirliği sürdürmek için üretilmiş en yaratıcı ve ilham verici mimari tasarım örneklerinin taraması ve tartışmasını yapmak, belirlenen bir yerleşimde maliklerin günlük sosyal yaşamları ile mimari mekan mevcudiyet ve ihtiyaçlarının araştırılması ve analizini yapmak, dönüşümde mevcut ve yeni gelen kullanıcılarla genişlemiş topluluklar için sosyalliği sürdürülebilir mimari çözüm fikirlerinin önerilmesini sağlamak hedeflenmiştir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Mimarlıkta sosyal sürdürülebilirliğe giriş, oluşumu ve geleceği.
2. Hafta
Yerin anlamına dair okumalar üzerine tartışmalar, mimarlıkta anlam ve sosyal sürdürülebilirlikle ilişkisi.
3. Hafta
Anlam ve sosyal sürdürülebilirlik ilişkisi üzerine tartışmalar, sosyal sürdürülebilirliğin bileşenlerine giriş.
4. Hafta
Mekanın serbestliği üzerine tartışmalar, mekanda özel - kamusal sınırlarının sorgulanması.
5. Hafta
Mimari tasarıma etkisi özelinde ekonomik, sosyal ve kültürel boyutları ile kente hakkı olmak üzerine tartışmalar.
6. Hafta
Bireysel ya da grup halinde çalışılacak olan örneklem alanlarının kararlaştırılması, bir dönüşüm alanının seçilmesi ve oradaki sosyal sürdürülebilirliğe dair engellerin açıklanması.
7. Hafta
Mekansal organizasyonlarla insanları birbirleri ile buluşturmanın mevcut ve potansiyel durumlarının açıklanması.
8. Hafta
Çalışma konusu yerleşimlerdeki toplulukların yaşama-dinlenme alışkanlıkları üzerine araştırmaların sunumu.
9. Hafta
Seçilen yerleşimler için fikir önerisi sunuşları.
10. Hafta
Sosyal sürdürülebilirliğe dair tespit edilen sorunların mevcut ya da olası çözümleri için yapılan araştırma sunumları.
11. Hafta
Önerilen çözümler üzerinden sürdürülebilir sosyalliğin gelecekteki olası engellerine yönelik tartışmalar.
12. Hafta
Sosyal etkileşim, esenlik ve yenilenmede sürdürülebilirliği sağlamak için bir mimari tasarım stratejileri bütünü tanımlanması.
13. Hafta
Çalışılan yerleşimde gerçekleşmesi olası bir mimari tasarım probleminin çözümü için önerilebilecek mekansal özelliklerinin tanımlanması.
14. Hafta
Dönem sonu ödevi sunuşları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Sorun/Problem Çözme,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
2
45
Devam
14
10
Makale Sunuşu
1
15
Örnek Olay Sunumu
2
30
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
4
56
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
2
80
160
Makale Sunuşu
1
45
45
Toplam İş Yükü
303
Toplam İş Yükü / 30
10,1
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ