Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Mimari araştırma sürecinin aşamalarını kavrar. 2) Mimari araştırma çalışmalarını planlamayı öğrenir. 3) Mimari araştırma çalışmalarını yazma deneyimi kazanır. 4) Mimari araştırma çalışmalarını sunma araçlarını öğrenir. 5) Mimari araştırma çalışmaları için gerekli kaynaklardan haberdar olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
-
DERS TANIMI
Bu ders mimari araştırma sürecinin kapsamına ve mimari araştırma yöntemine dair bilgilenme sağlamak amacıyla kurgulanmıştır. Ders mimarlık programı yüksek lisans öğrencilerine tez çalışmaları süresince altlık oluşturacak tüm bilgileri aktarmayı hedeflemektedir. Dersin içeriği aynı zamanda öğrencilerde etik bir araştırma anlayışı geliştirmek üzere oluşturulmuştur.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Genel Açıklamalar ve Derse Giriş
2. Hafta
Bilimsel ve Mimari Araştırmalar Araştırma Kurgusu
3. Hafta
Bilimsel ve Mimari Araştırmalarda Araçlar I Tez, Makale
4. Hafta
Bilimsel ve Mimari Araştırmalarda Araçlar II Bildiri, Görüş Yazısı
5. Hafta
Mimari Araştırma Planlaması I Fikir Üretme, Konu Belirleme ,Problem Tanımlama, Hipotez, Varsayım
6. Hafta
Mimari Araştırma Planlaması II Amaç, Kapsam, Yöntem
7. Hafta
Mimari Araştırmada Metin Kurgusu Özet, Giriş, Bölümler, Sonuç ve Öneriler
8. Hafta
Mimari Araştırmada Metin Yazımı Terminoloji , Dil Kullanımı , Kaynak Gösterimi, Ekler
9. Hafta
Makale Sunumu
10. Hafta
Mimari Araştırmada Veri Toplama I Anket, Gözlem, Sözlü Görüşme, Sözlü tarih
11. Hafta
Mimari Araştırmada Veri Toplama II Dokümanlar, Yayınlar, İnternet Ortamı
12. Hafta
Araştırma Sunumları
13. Hafta
Sunum Yöntemleri, Araçları, Ortamları
14. Hafta
Araştırma Yayın Etiği, İntihal
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Ataöv, T., Bilimsel Araştırma El Kitabı, Savaş Yayınları, Ankara, 1989 Groat, L., Architectural Research Methods, John Wiley, New York, 2002 Şimşek, H. ve Yıldırım,H., Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, 2005 Türkdoğan, O., Bilimsel Araştırma Metodolojisi, Timaş, İstanbul, 2000 Zeisel, J., Inquiry by Design: Tools for Environment-Behavior Research, 1981
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Tartışma, Örnek Makale İncelemesi, Araştırma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Örnek Olay Sunumu
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
3
3
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
6
72
Final Sınavına Hazırlık
1
110
110
Ders Saati
12
3
36
Ara Sınava Hazırlık
1
72
72
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
3
3
Evde Hazırla Uygulaması
Toplam İş Yükü
299
Toplam İş Yükü / 30
9,96
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ