Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Moleküler Biyoloji ve Genetik Programı (Türkçe)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
VERİ BİLİMİNE GİRİŞ MBG318 - 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Veri bilimi temellerini öğrenir.
2) R ve Python programlama dillerinin veri analizinde kullanımını öğrenir.
3) Temel istatistik yöntemlerini ve büyük ya da küçük veri analizi için gerekli makine öğrenme tekniklerini öğrenir.
4) Temel veri analizi tekniklerini (veri toplama, temizleme, modelleme ve sunma) öğrenir.
5) Veri hakkındaki hipotezleri değerlendirme yöntemlerini öğrenir.
6) Biyolojik bilimlerde derin öğrenme tekniklerinin kullanımını öğrenir ve uygular.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders içeriğinde, veri kümelerinin önemli özelliklerinin, temel istatistiksel modellemenin, web programlamasının ve veri görselleştirilmesinin temel tekniklerinin aktarımı hedeflenmektedir. Dönem boyunca Python ve R programlama dilleri teorik ve uygulamalı örneklerle anlatılmakta ve ödevlerde kullanılmaktadır. Veri analizinde makine öğrenme ve derin öğrenme tekniklerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Veri Bilimine Giriş
2. Hafta Veri Manipülasyonu
3. Hafta Veri Toplanması
4. Hafta R Programlama ile İstatistik
5. Hafta R Programlama ile İstatistik
6. Hafta R Programlama ile İstatistik
7. Hafta Veri Görselleştirme
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öznitelik Çıkarımı ve Seçimi
10. Hafta Makine Öğrenmesi
11. Hafta Makine Öğrenmesi
12. Hafta Makine Öğrenmesi
13. Hafta Derin Öğrenme
14. Hafta Derin Öğrenme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBiostatistics with R: An Introduction to Statistics Through Biological Data, 2012th Edition, Babak Shahbaba, Springer, 2011
Python Programming for Biology, First Edition, Tim j. Stevens, Wayne Boucher, 2014.
An Introduction to Statistics with Python: With Applications in the Life Sciences, First Edition, Thomas Haslwanter, Springer, 2016.
Artificial Intelligence in Bioinformatics: From Omics Analysis to Deep Learning and Network Mining, First Edition, Mario Cannataro, Pietro Hiram Guzzi, Giuseppe
Agapito, Chiara Zucco, Marianna Milano, Elsevier, 2021.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev220
Uygulama/Pratik125
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati13226
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler21020
Uygulama13226
Toplam İş Yükü126
Toplam İş Yükü / 304,2
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1  X   X     X    
P2  X   X   X   X   X   X
P3        X   X   X
P4  X   X   X   X   X   X
P5  X   X   X      
P6  X   X   X   X   X   X
P7        X    
P8  X   X   X   X   X   X
P9  X   X   X   X   X   X
P10  X     X   X   X   X
P11        X   X   X
P12  X   X   X   X   X   X
P13