DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 2 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Elektrik manyetizma ile ilgili bazı temel kavramları, kullanım alanlarını ve önemlerini öğrenir. 2) Grup çalışması ile bilgi alış verişini öğrenir. 3) Deneysel çalışmanın önemini öğrenir. 4) El becerilerini geliştirir. 5) Deneysel verilerden nasıl sonuç çıkarıldığını ve yorumlamayı öğrenir. 6) Bulduğu sonuçları bilimsel bir rapor haline getirmeyi öğrenir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Bu derste öğrenciler, elektrik ve manyetizmayla ilgili temel kavramları anlar, deneysel yaklaşıma aşina olur, toplu çalışma alışkanlığı kazanır, bilimsel rapor hazırlama konusunda bilgi sahibi olarak her hafta bu konular ile uyumlu laboratuvar uygulamalarını yapar.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Laboratuvar cihazlarının tanıtımı | 2. Hafta | Ohm yasası, Dirençlerin Paralel ve Seri Bağlanması | 3. Hafta | Ohm yasası, Dirençlerin Paralel ve Seri Bağlanması | 4. Hafta | Kirchoff Yasaları ve Devreler | 5. Hafta | Kirchoff Yasaları ve Devreler | 6. Hafta | Ampermetre ve Voltmetre Yapmak | 7. Hafta | Ampermetre ve Voltmetre Yapmak | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Kondansatorün Yüklenmesi ve Boşalması | 10. Hafta | Kondansatorün Yüklenmesi ve Boşalması | 11. Hafta | Bir Akım Sarmalı İçinde Oluşan Manyetik Alan | 12. Hafta | Bir Akım Sarmalı İçinde Oluşan Manyetik Alan | 13. Hafta | RLve RC Devreleri | 14. Hafta | RLve RC Devreleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Genel Fizik Laboratuvarı El kitabı |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sunum,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Uygulama/Pratik | 1 | 20 | Diğer | 1 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |