DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İşgücü talebi ve işgücü arzı teorisini anlar. 2) İşgücü talebi ve arzı teorisini kullanarak işgücü piyasası dengesini analiz edebilir. 3) İlgili teknikleri kullanarak işgücü piyasası politikalarının etkinliğini analiz edebilir. 4) Beşeri sermaye teorisini kullanarak eğitim ve göçün getirisini anlar. 5) Gelir eşitsizliklerinin ölçülebilen ve ölçülemeyen kaynaklarını anlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | EKON205,EKON214, EKON207,EKON216 |
DERS TANIMI | Çalışma Ekonomisi, emek piyasasının işleyişini ve sonuçlarını inceleyen bir bilimdir. Bu derste, işgücü piyasasının tedarikçilerini (işçiler) ve talep edenlerini (işverenler) inceleyeceğiz ve sonuçta ortaya çıkan ücret, istihdam ve gelir kalıplarını anlamaya çalışacağız. Devlet politikalarının işgücüne katılımı, istihdamı ve ücretleri nasıl etkilediğini inceleyeceğiz. Farkların farkı, regresyon süreksizliği ve araç değişkeni yöntemleri gibi çalışma ekonomisindeki tahmin yöntemlerini öğreneceğiz. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çalışma ekonomisine giriş. Regresyon analizine giriş. | 2. Hafta | İşgücü arzı teorisi | 3. Hafta | İşgücü arzı teorisi. Politika uygulamaları: Refah programları ve kazanılmış gelir vergisi indirimi | 4. Hafta | İşgücü talebi | 5. Hafta | Tam rekabetçi piyasada işgücü dengesi | 6. Hafta | Monopson piyasada işgücü dengesi | 7. Hafta | Monopson ve tam rekabetçi piyasalarda asgari ücretin etki analizi: Farkların farkı yöntemi ile politika analizi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Beşeri sermaye yatırımları: Eğitim ve öğretim | 10. Hafta | Zorunlu eğitim yasalarının regresyon süreksizliği yöntemi ile analizi, araç degişken yöntemi ile eğitimin getirisini hesaplama | 11. Hafta | Ücret yapısı ve gelir eşitsizliği | 12. Hafta | İşgücü hareketliliği: Göç | 13. Hafta | İşgücü piyasasında ayrımcılık, işsizlik. | 14. Hafta | Final |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | BORJAS, J. GEORGE (2015) Çalışma Ekonomisi, 6. baskı, Dora Yayıncılık. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 4 | 20 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 3 | 12 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 150 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |