Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME PSİ313 Beşinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILBeşinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Psikolojide kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygun popülasyonlar ile eşleştirebilir.
2) Ölçme ve değerlendirme arasındaki farkı ayırt eder.
3) Ölçüm aracı geliştirme aşamalarını tanımlar, biçimlendirir ve eğer varsa problemli basamakları bulur.
4) Testlerin ve uygulamacının sahip olması gereken nitelikleri örneklendirir.
5) Ölçme ve değerlendirme etiğine uygun şekilde bir araştırmanın veri toplama sürecini kritik eder.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin temel amacı öğrencilere psikolojik ölçme ve değerlendirmeye dair temel bilgileri kazandırmaktır. Genel olarak öğrencilerin ölçme ve değerlendirme kavramları arasındaki farkları kavramaları ve her iki sürece dair bilgi kazanmaları dersin diğer önemli bir amacıdır. Bu kapsamda derste bilimde ölçmenin gerekliliği, ölçme ve psikometrinin tarihsel kökenleri, psikolojide ölçme, güvenirlik, geçerlik, madde analizi, ölçek geliştirme, zekanın ölçümü, kişiliğin ölçülmesi, tutum ölçülmesi, ölçme ve değerlendirmede etik konuları işlenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Psikolojik Ölçme ve Değerlendirmeye Giriş
2. Hafta Tarihsel, Kültürel ve Yasal/Etik Konular
3. Hafta İstatistiksel Gözden Geçirme
4. Hafta Ölçmeye İlişkin Konular
5. Hafta Güvenirlik
6. Hafta Geçerlik
7. Hafta Yararlılık
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Test Geliştirme
10. Hafta Zeka Değerlendirmesi ve Zeka Testleri
11. Hafta Kişilik Değerlendirmesi ve Kişilik Testleri
12. Hafta Klinik Değerlendirme
13. Hafta Nöropsikolojik Değerlendirme ve Nöropsikolojik Testler
14. Hafta Engelli Bireylerin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARMiller, L. A., & Lovler, R. L. (2016). Foundations of psychological testing: A practical approach (5th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje11515
Toplam İş Yükü121
Toplam İş Yükü / 304,03
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1  X     X   X   X
P2          X
P3         
P4  X   X       X
P5  X   X   X   X   X
P6         
P7         
P8         
P9  X       X   X
P10        X  
P11         
P12  X     X   X   X
P13