Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Akademik metin okuyabilir ve yazabilirler. 2) Akademik metindeki bilgileri analiz edebilir ve kullanabilirler. 3) Kütüphane katalogları ve veri tabanlarını kullanarak metin aratabilirler. 4) APA stiline göre akademik yazı ve laboratuvar raporu yazabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders, öğrencilere akademik okuma ve yazma için gereken temel becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Yazılı iletişim, okuma ve yazma, akademik ve profesyonel başarı için olmazsa olmazdır. Öğrenciler, eğitimleri ve kariyerleri boyunca kullanacakları farklı akademik kaynak ve veri tabanları biçimlerine aşina olacaklardır. Farklı türdeki kaynakları verimli bir şekilde okumalarını sağlayacak not alma ve okuma becerilerini öğreneceklerdir. Ayrıca, yazmanın etik ilkelerini dikkate alarak yazma yoluyla fikir geliştirme ve düzenlemeyi öğreneceklerdir. Daha sonra bir bilimsel yazı parçası üreteceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin tanıtımı
2. Hafta
Akademik Kaynak Türleri ve Veritabanı ve Kütüphane Araması
3. Hafta
APA Formatı ve Atıf Temelleri
4. Hafta
Araştırmada Yayın ve Etik
5. Hafta
Not Alma Becerileri ve Gözden Geçirme Okuması
6. Hafta
Bilimsel Makaleleri Okuma
7. Hafta
Bilimsel Makaleleri Okuma
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Yeniden İfade Etme (Paraphrasing) Becerileri ve İntihal
10. Hafta
Laboratuvar Raporu Giriş Bölümü: Kurama Dayalı Hipotez Formülasyonu, Önceki Araştırmaların Eleştirisi ve Araştırma Rasyoneli
11. Hafta
Laboratuvar Raporu Metodoloji ve Sonuçlar Bölümü: Katılımcıların, Materyallerin, Prosedürün, İstatistik Analizi ve Sonuçların Tanımı
12. Hafta
Laboratuvar Raporu Tartışma, Özet ve Kaynaklar: Güncel ve Geçmiş Bulguların Karşılaştırılması, Bulguların Kuramsal Açıklaması, Kısıtlılıklar ve Geleceğe Dönük Öneriler
13. Hafta
Araştırma Makalesi Örneklerinin İncelenmesi ve Tartışılması
14. Hafta
Okuma Etkinliği
15. Hafta
Diğer Yayın Türleri ? Kapanış ve Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
American Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association 2020: the official guide to APA style (7th ed.). American Psychological Association.
Eldoğan, D., Korkmaz, L., Yeniçeri, Z., & Kökdemir, D. (2017). Akademik yazım kuralları kitapçığı (5th ed.). Ankara: Başkent Üniversitesi Geliştirme Vakfı İktisadi İşletmesi.
Hatala, M. (2017). Learn APA style: Writing in psychology and the social sciences. Greentop MO: Greentop Academic Press.
Guptill, A. (2016). Writing in college: from competence to excellence. Open SUNY Textbooks. https://open.umn.edu/opentextbooks/textbooks/247
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Ödev
1
25
Mini-Sınav
1
10
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
1
6
6
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
3
42
Final Sınavına Hazırlık
1
30
30
Ders Saati
15
3
45
Ara Sınava Hazırlık
1
20
20
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
1
6
6
Toplam İş Yükü
150
Toplam İş Yükü / 30
5
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ