Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (%30 İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PSİKOLOJİDE AKADEMİK OKUMA VE YAZMA PSİ103 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoktor Öğretim Üyesi Reşit Kışlıoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Akademik metin okuyabilir ve yazabilirler.
2) Akademik metindeki bilgileri analiz edebilir ve kullanabilirler.
3) Kütüphane katalogları ve veri tabanlarını kullanarak metin aratabilirler.
4) APA stiline göre akademik yazı ve laboratuvar raporu yazabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu ders, öğrencilere akademik okuma ve yazma için gereken temel becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Yazılı iletişim, okuma ve yazma, akademik ve profesyonel başarı için olmazsa olmazdır. Öğrenciler, eğitimleri ve kariyerleri boyunca kullanacakları farklı akademik kaynak ve veri tabanları biçimlerine aşina olacaklardır. Farklı türdeki kaynakları verimli bir şekilde okumalarını sağlayacak not alma ve okuma becerilerini öğreneceklerdir. Ayrıca, yazmanın etik ilkelerini dikkate alarak yazma yoluyla fikir geliştirme ve düzenlemeyi öğreneceklerdir. Daha sonra bir bilimsel yazı parçası üreteceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersin tanıtımı
2. Hafta Akademik Kaynak Türleri ve Veritabanı ve Kütüphane Araması
3. Hafta APA Formatı ve Atıf Temelleri
4. Hafta Araştırmada Yayın ve Etik
5. Hafta Not Alma Becerileri ve Gözden Geçirme Okuması
6. Hafta Bilimsel Makaleleri Okuma
7. Hafta Bilimsel Makaleleri Okuma
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Yeniden İfade Etme (Paraphrasing) Becerileri ve İntihal
10. Hafta Laboratuvar Raporu Giriş Bölümü: Kurama Dayalı Hipotez Formülasyonu, Önceki Araştırmaların Eleştirisi ve Araştırma Rasyoneli
11. Hafta Laboratuvar Raporu Metodoloji ve Sonuçlar Bölümü: Katılımcıların, Materyallerin, Prosedürün, İstatistik Analizi ve Sonuçların Tanımı
12. Hafta Laboratuvar Raporu Tartışma, Özet ve Kaynaklar: Güncel ve Geçmiş Bulguların Karşılaştırılması, Bulguların Kuramsal Açıklaması, Kısıtlılıklar ve Geleceğe Dönük Öneriler
13. Hafta Araştırma Makalesi Örneklerinin İncelenmesi ve Tartışılması
14. Hafta Okuma Etkinliği
15. Hafta Diğer Yayın Türleri ? Kapanış ve Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAmerican Psychological Association. (2020). Publication manual of the American Psychological Association 2020: the official guide to APA style (7th ed.). American Psychological Association.

Eldoğan, D., Korkmaz, L., Yeniçeri, Z., & Kökdemir, D. (2017). Akademik yazım kuralları kitapçığı (5th ed.). Ankara: Başkent Üniversitesi Geliştirme Vakfı İktisadi İşletmesi.

Hatala, M. (2017). Learn APA style: Writing in psychology and the social sciences. Greentop MO: Greentop Academic Press.

Guptill, A. (2016). Writing in college: from competence to excellence. Open SUNY Textbooks. https://open.umn.edu/opentextbooks/textbooks/247
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav125
Ödev125
Mini-Sınav110
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık166
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati15345
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler166
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3    X   X  
P4      X  
P5    X    
P6    X     X
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12        X
P13  X   X   X