DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | 3 |
YARIYIL | Beşinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Sümeyra Batur
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) çeşitli tartışma türlerini ve tartışma süreçlerini anlama, tanımlama ve değerlendirme becerilerini geliştirecek 2) halka açık bir ortamda nasıl münazara yapılacağını öğrenecek 3) münazara becerilerini çeşitli formatlarda kullanabilecek 4) verilen konudaki sorunlara yönelik eleştirel düşünmeyi geliştirebilecek 5) tartışma yoluyla işbirliğini ve akranlara saygıya teşvik edilecek 6) olumlu taraf olarak tartışma konularını destekleyecek 7) olumsuz taraf olarak tartışılan konuları destekleyecek 8) akademik uğraşlar için münazara becerilerini kullanacaklardır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Var( ENGL202) |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | ENGL 301, münazaranın temel ilkelerini öğretmeyi hedefleyen bir derstir. Öğrenciler dönem boyunca daha etkili ve aktif bir dinleyici olmayı öğreneceklerdir. Bu derste münazara tartışmalarının nasıl yapılandırılıp destekleneceği öğretilecek ve bu beceriler bireysel tartışma, ortak ve grup bağlamında uygulanacaktır. Öğrencilerin dönem boyunca sosyal öneme sahip konularda, sınıf arkadaşlarıyla tartışmalara katılımı beklenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | MODULE 1: The power of public speaking | 2. Hafta | MODULE 2: The soft skills we need in the world of work | 3. Hafta | MODULE 3: Fundamentals of debate | 4. Hafta | MODULE 4: Getting ready for a debate/useful expressions | 5. Hafta | MODULE 5: Differentiating scientific knowledge from beliefs | 6. Hafta | MODULE 6: Being an active listener/building counter arguments | 7. Hafta | MODULE 7: Improving rebuttal techniques/giving peer feedback | 8. Hafta | MIDTERM EXAM | 9. Hafta | MODULE 8: Remembering and practising | 10. Hafta | MODULE 9: Remembering and practising | 11. Hafta | MODULE 10: Reflecting and practising | 12. Hafta | MODULE 11: Reflecting and practising | 13. Hafta | MODULE 12: Debate rehearsals | 14. Hafta | Assessment: FİNAL EXAM |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | NEARPOD (Online platform)
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Sözlü | 1 | 20 | Diğer | 1 | 20 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 35 | 35 | Ders Saati | 14 | 4 | 56 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 10 | 2 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 152 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 5,06 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | İngilizce |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |