Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Aşçılık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
PAZARLAMA YÖNETİMİ AŞP258 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Pazarlama kavramını bilir.
2) Pazarlama karmasını bilir.
3) Pazar araştırması yapabilir.
4) Dağıtım kanallarını öğrenir.
5) Uluslararası Pazarlama hakkında bilgilenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, pazarlama ve pazarlama yönetimiyle ilgili kavramların açıklanması ve pazarlama düşüncesinin tarihsel gelişimi ile birlikte, bir bütün olarak pazarlama kavramı ve içeriği hakkında bilgilendirmeye odaklanır. Diğer önemli bir amaç ise, bu dersi alan öğrencilerin sektördeki ilgili işletmelerin pazarlama bölümleri için uygun birer aday olmalarının sağlanmasıdır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Modern Pazarlama Yönetimi
2. Hafta Pazarlama Çevresi, Stratejik Planlama ve Pazarlamanın Rolü
3. Hafta Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
4. Hafta Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışı
5. Hafta Endüstriyel (Örgütsel) Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı
6. Hafta Pazar Bölümlerinde, Hedef Pazar Seçimi ve Talep Tahminleri
7. Hafta Mamul, Fiyat
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Genel Olarak Tutundurma (Promosyon)
10. Hafta Kişisel Satış ve Satış Yönetimi
11. Hafta Reklam, Satış Geliştirme ve Tanıtma
12. Hafta Dağıtım: Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım
13. Hafta Pazarlama Yönetiminde Organizasyon Uygulama ve Denetim
14. Hafta Uluslararası Pazarlama, Hizmet Pazarlaması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR- Yükselen, C. (2010). Pazarlama, 8. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
- Kotler, P., J. Bowen ve J. Makens. (1999). Marketing for Hospitality and Tourism, Second Edition, New Jersey: Prentice Hall.
- Lovelock, C. Ve J. Wirtz. (2011). Servives Marketing, Seventh Edition, New Jersey: Pearson Education, Inc.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler000
Toplam İş Yükü159
Toplam İş Yükü / 305,3
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X   X   X   X   X
P3      X   X   X
P4      X   X   X
P5         
P6         
P7  X   X      
P8      X   X  
P9         
P10         
P11         
P12