DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Önlisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Selim Delil
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çay ve kahve kültürünün uluslararası literatüre ve sektöre uygun şekilde irdeleyerek, bu kültürlerin yiyecek-içecek sektöründeki yeri ve önemini öğrenir. 2) Çeşitli kültürlerde çay ve kahveye duyulan önemin, yerel kullanımlarını kavrar. 3) Kahve ve çay yapım-sunum tekniklerini öğrenir. 4) Kahvenin üretim basamaklarını açıklar. 5) Çayın üretim basamaklarını açıklar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Çay ve kahvenin tarihi süreci ve kültürel yönü ile birlikte çay-kahve çeşitleri, üretimlerinin nasıl gerçekleştirildiği öğretilmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Çay ve kahvenin tarihi sürecinin incelenmesi | 2. Hafta | Geçmişten günümüze dünyadaki çay kültürü | 3. Hafta | Çay yetiştiriciliği ve ulusal/uluslararası çay çeşitleri | 4. Hafta | Gastronomi ve çay kültürü ilişkisi | 5. Hafta | Çay yapım teknikleri ve süreçlerinin incelenmesi | 6. Hafta | Çay sunum tekniklerinin incelenmesi | 7. Hafta | Ödev sunumu konuların gözden geçirilmesi | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Topraktan fincana kahvenin oluşumu | 10. Hafta | Dünyada ve ülkemizde kahve tarihi ve kahve kültürünün gelişimi | 11. Hafta | Kahvenin kavrulması, demlenmesi ve sunum tekniklerinin uygulanarak incelenmesi | 12. Hafta | Gastronomi ve kahve kültürü ilişkisi | 13. Hafta | Ödev sunumu ve konuların gözden geçirilmesi | 14. Hafta | Kahve ve çay kültürünün ortak paydalarının irdelenmesi ve genel tekrar | 15. Hafta | Final Sınavı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kahve ve çay ile ilgili günümüze kadar birçok kitap ve makale ele alındığı için zorunlu kaynak önerisi yapılmamıştır. Konu ile ilgili yayımlanmış kitap, dergi ve makaleler ders kapsamında önerilmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Kısa Sınavlara hazırlık | 0 | 0 | 0 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 15 | 15 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 10 | 10 | Laboratuvar | 14 | 3 | 42 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ödevler | 0 | 0 | 0 | Toplam İş Yükü | | | 181 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 6,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 5 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |