Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Aşçılık Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DUYUSAL ANALİZ AŞP253 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİÖnlisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yeni ürünler geliştirebilme becerisi kazanır.
2) Duyusal analiz yapabilme becerisi kazanır.
3) Duyusal analizde sırasından dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenir.
4) Panel odası ve özelliklerini öğrenir.
5) Doku analizi hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIYemeğin duyusal özelliklerini (tat, doku, aroma, görünüm) ölçmek amacıyla uygulanan analiz metotları, duyusal panel yöntemleri, tat, lezzet aroma gelişim çalışmaları ve sonuçlarının istatistiksel değerlendirilmesi öğretilir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Yiyecek içecek sektöründe özgünlüğün önemi, spesiyal ürünler, gereklilikler
2. Hafta Çeşitli spesiyallerin elde edilebilmesi amacıyla yapılacak çalışmalar, gıda kalite karakteristikleri
3. Hafta Duyusal değerlendirme, tanımlar, önemi, gıda sanayi ve yiyecek içecek işletmelerinde kullanım amaçları
4. Hafta Duyusal değerlendirme panel odası, ürün ve panel kontrolleri, panelist seçimi
5. Hafta Duyusal değerlendirmede kullanılan skalalar, lezzet profili diyagramlarının oluşturulması
6. Hafta Doku profili analizi, duyusal testlerin tüketici tercih çalışmalarında kullanılması
7. Hafta Yiyecek içecek işletmelerinde duyusal değerlendirme programına bir örnek
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Uygulama: Panelistlerin temel tatlara ilişkin duyusal eşiklerinin belirlemesi
10. Hafta Uygulama: Unlu mamullere ilişkin temel malzemelerin, çeşitli baharatları ve yardımcı maddeleri tanıma
11. Hafta Uygulama: Ürünün geliştirilecek özelliğine ilişkin uygulama ve duyusal analiz raporunun oluşturulması, bir sonraki hafta için deneme deseninin hazırlanması
12. Hafta Uygulama: Ürünün geliştirilecek özelliğine ilişkin uygulama ve duyusal analiz raporunun oluşturulması, bir sonraki hafta için deneme deseninin hazırlanması
13. Hafta Uygulama: Ürünün geliştirilecek özelliğine ilişkin uygulama ve duyusal analiz raporunun oluşturulması
14. Hafta Genel değerlendirme
15. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1. Altuğ, T. & Elmacı, Y. (2005). Gıdalarda Duyusal Değerlendirme. Meta Basım Matbaacılık.
2. Durlu-Özkaya, F., Çoşansu, S. & Ayhan, K. (2013). Her Yönüyle Gıda. Sidas Yayıncılık, İzmir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık12525
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12020
Laboratuvar000
Final Sınavı111
Ödevler000
Toplam İş Yükü159
Toplam İş Yükü / 305,3
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2  X        
P3         
P4         
P5         
P6         
P7         
P8         
P9  X        
P10         
P11  X   X   X   X   X
P12  X