Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

Program Yeterlilikleri (Kazanımları)

  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanabilme, elde ettiği bilginin güvenirliğini, geçerliğini sorgulayabilme ve analiz edebilme.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi için gerekli bilgisayar donanımı, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olma.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi için gerekli eğitim kuramları, temel ilke ve prensipleri, temel bilimler, donanım ve yazılım konularında kazandığı bilgi ve becerileri bir arada kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini öğretme-öğretme süreçlerinde etkin kullanımı konusunda bilgi ve beceri sahibi olma.a.
  • Problem çözme, eleştirel düşünebilme, kendi öğrenmesini öz-düzenleme ve yaratıcı düşünme konularında bilgi ve beceriye sahip olma.
  • Yaşam boyu öğrenme, etkin iletişim kurma, ekip çalışması yapabilme konularında bilgi ve beceriye sahip olma.
  • Öğretmenlik mesleği hakkında bilgi sahibi olma ve bu mesleği icra etme becerisi.
  • Bir yabancı dili kullanarak bilgisayar ve öğretim teknolojileri alanındaki gelişmeleri takip etmek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilmek.
  • Eğitim sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef ve tekniklerini bilme, kavrama ve uygulayabilme.
  • Öğrencilerin, gelişim, öğrenme ve öğretimlerine yönelik kuram, ilke, yöntem ve teknikleri öğrencilerin bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygulayabilme.
  • Öğretme ve öğrenme sürecini planlama, tasarlama, uygulama, yönetme, ölçme ve değerlendirme konularında bilgi ve beceri sahibi olma.
  • Eğitimde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde, etik kuralları çerçevesinde ve telif haklarına dikkat ederek kullanabilme.
  • Günlük hayatta proje tasarlama safhalarını uygulayabilme ve proje yönetebilme.
  • Uzaktan eğitim veya bilgisayar destekli eğitim için kuram ve ilkeleri dikkate alarak ve çeşitli yazılım ve ilkeleri kullanarak ders veya materyal tasarlayabilme ve geliştirebilme.
  • Türk Eğitim Sisteminin merkez ve taşra yönetimini anlayabilme ve yönetsel sorunları algılayabilme ve çözüm üretmek için harekete geçebilme.
  • Sınıf içi ve sınıf dışı istenmedik öğrenci davranışlarını önleyebilme, istendik davranışlar kazandırabilme ve öğrencilerin oto kontrolü sağlamalarına yönelik etkili yöntem ve stratejileri uygulayabilme.
  • Eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini kavrayabilme.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini disiplinlerarası çalışma alanları ile bütünleştirebilme.
  • Sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alabilme.