Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Programı

Program Yeterlilikleri (Kazanımları)

  • Alanla ilgili güncel tartışmalar hakkında bilgi sahibidir ve alana katkı sağlayacak yenilikçi fikirler üretebilir.
  • Yazılı, görsel ve işitsel bilgi kaynaklarını taramayı; buralardan elde edeceği bilgiyi kendi çalışmalarında etik kurallar dahilinde kullanmayı öğrenir.
  • Yazılı, görsel ve işitsel bilgi kaynaklarından edindiği bilgiyi hem alan içinde alanın terminolojisini kullanarak yorumlayabilir, hem de epistemolojik yaklaşım çerçevesinde bu bilgileri sorgulayabilir.
  • Farklı kaynaklardan edindiği bilgiyi, çeşitli tasarım felsefelerine ve etik ilkelere yaslanarak birden çok şekilde görselleştirebilir.
  • Görsel bir iletişim sürecini baştan sona tasarlayıp yönetebilir.
  • Geleneksel ve çağdaş sanat akımlarını bilir; bu akımlardan edindiği izlenimleri görsel tasarımlarına adapte edebilir.
  • İnovasyon, sürdürülebilirlik, ulus aşırılık gibi yenilikçi değerleri görsel tasarımlarında etkin ve doğru biçimde kullanabilir.
  • Dijital kültürü ve araçları tanır, bu doğrultu da görsel tasarımlar üretebilir.
  • Psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe gibi farklı disiplinlerden edindiği bilgi ve bakış açıları ile görsel iletişim alanında multi disipliner çalışmalar gerçekleştirebilir.
  • Görsel iletişimi destekleyici ve kuvvetlendirici bir unsur olarak ideal ses ve müzik tasarımının ne olması gerektiği hakkında fikir sahibi olur ve tasarımlarına bütüncül bir vizyonla yaklaşabilir.
  • VR, AR, MR gibi dijital teknolojileri tanır ve görsel tasarımlarında etkin biçimde kullanabilir.
  • Çok ortamlı iletişim tasarımı konusunda gerekli bilgi, beceri ve donanımı kazanır; etkin ürünler ortaya koyabilir.
  • Görsel bir tasarım üretme becerisini orijinal fikirlerle destekleyecek ve besleyecek kültürel donanımı edinir; fikir ile tasarım arasındaki ilişkisel bağın ve bağlamın farkında olarak bu çerçevede uygulamalar ortaya koyabilir.
  • Görsel malzemeleri farklı etkiler ve duygular uyandıracak biçimde birçok şekilde düzenleyebilir. Düzenleme ile anlam inşası arasındaki ilişkiyi bilir.
  • Akademik ve sektörel alanlarda kullanabileceği en güncel ve kapsamlı bilgi birikimine erişebilir.