Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Eğitim Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı

Program Yeterlilikleri (Kazanımları)

  • Eğitim yönetimine ilişkin teori ve uygulamalar arasındaki ilişkileri değerlendirebilmek.
  • Eğitim bilimine ilişkin genel bilgi birikimini artırmak, eğitim yönetimi alanına ilişkin temel teori ve uygulamalar çerçevesinde derinleşmek.
  • Eğitim yönetimi ile yönetim bilimi, hukuk, psikoloji, sosyoloji, felsefe, ekonomi, siyaset bilimi gibi disiplinler arasındaki ilişkileri kavrayıp, alanında özümsediği bilgi ve becerilerden yararlanarak disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek.
  • Eğitim yönetimine ilişkin edinilen bilgileri, farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.
  • Eğitim yönetimine ilişkin sorunları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek farklı ve uygun araştırma yöntemlerini (nitel, nicel, karma) kullanarak araştırma yürütebilmek.
  • Eğitim yönetimi alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilmek.
  • Eğitim yönetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilgisini ve alan yazın bilgi birikimine sahip olmak.
  • Eğitim yönetimi alanıyla ilgili varsayım, düşünce ve teorileri şüpheci, mantıksal, analitik ve bağımsız bir bakış açısıyla ele alarak eleştirel bir gözle değerlendirebilmek.
  • Eğitim kurumlarında sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilmek ve bulundukları sosyal ve eğitsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini sergileyebilmek.
  • Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek.
  • Alana ilişkin yürütülen çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin farkında olarak; araştırma sürecini bu değerler çerçevesinde yürütebilmek
  • Sosyal, ekonomik, kültürel ve eğitimde bilimsel gelişmeleri ulusal politikalar ve ülkenin sahip olduğu kaynaklar doğrultusunda değerlendirebilmek.
  • Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarını örgütsel amaçlar doğrultusunda harekete geçirebilecek ve eğitim kurumlarını vizyonuna ulaştırabilecek liderlik becerilerini kazanmak.
  • Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilmek.
  • Eğitim kurumlarının yönetiminde mevcut anayasal ve yasal düzenlemeler çerçevesinde, eğitim örgütlerinin kendine özgü yönlerini de dikkate alarak demokratik, katılımcı bir yönetim anlayışını uygulayabilmek.
  • Okul-çevre ilişkileri bağlamında, okullarda değişimi yaratan içsel ve dışsal güçlerin doğasını analiz ederek, okullarda değişim yönetimine ilişkin tasarlanan strateji ve süreçleri uygulayabilmek.