Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu »  Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı

Program Yeterlilikleri (Kazanımları)

  • Yönetici Asistanlığı ve sekreterlik mesleği ile ilgili olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir ve bu bilgileri kurmunda uygular.
  • İngilizce dilinde temel düzeyde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
  • Akademik çalışma disiplini ve etik değerler çerçevesinde alanı ile ilgili gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek bulunduğu kuruma etkin şekilde transfer eder.
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili karşılaştığı sorunlara uygun ve güncel stratejileri geliştirir ve gerekli teknolojiyi kullanarak etkili yönetişim sağlar.
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerleri bilir ve buna uygun davranışlar geliştirir.
  • Yazılı, sözlü sözsüz ve görsel olarak etkili iletişim kurar sunum becerileri gösterir, ekip halinde ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
  • Verilerden mesleki bilgi üretir, üretilen bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir; araştırma yapma ve proje hazırlama becerisi kazanır ve sahip olduğu bilgileri sorunların çözümünde kullanarak kişisel ve mesleki gelişimini sürekli kılar.
  • Kurum içi ve kurum dışı belge akışını sağlar, dosyalama ve arşivleme tekniklerini kurumunda uygular.
  • Genel işletmecilik, ekonomi, sosyoloji ve psikoloji bilgisine sahip olur ve insan kaynakları yönetimi, muhasebe ve finans, yönetim ve pazarlamaya yönelik stratejileri kavrar.
  • Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanın gerektirdiği yoğunluğu, stres, kriz, çatışma ve baskı altında çalışabilme yeteneğine ayrıca iş güvenliği, işçi sağlığı, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olur.