DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) TKY prensiplerini yorumlama becerisi kazanır. 2) Kalite düşünürlerinin görüşlerini yorumlama becerisi kazanır. 3) Bir işletmede kalite organizasyonunu kurabilme becerisi kazanır. 4) Stratejik performans yönetimi sistematiğini uygulayabilme becerisi kazanır. 5) Problem çözme araçlarını kullanabilme becerisi kazanır. 6) Örgüt kültürü ve kalite kültürünü analiz edebilme ve tanımlayabilme becerisi kazanır. 7) Kalite modellerini analiz edebilme becerisi kazanır. 8) Başarılı bir TKY uygulaması için gerekli olan liderlik ve motivasyon gereklerini tanımlayabilme becerisi kazanır.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Toplam kalite yönetimi felsefesinin tanımlanması ve açıklanması. Kalite düşünürlerinin bu felsefe hakkındaki görüşlerini yorumlama. Kalite organizasyonu ve verimlilik kar ilişkisi. Stratejik performans ve gösterge yönetimi. Kalite ve örgüt kültürü. Özdeğerlendirme mantığı. Liderlik ve motivasyon kuramları. Problem çözme araçlarının tanımlanması ve uygulanması. Takım çalışması özellikleri ve uygulanması. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Genel kalite bilgileri ve TKY prensipleri | 2. Hafta | TKY prensipleri ve kalite düşünürlerinin görüşleri | 3. Hafta | TKY prensipleri ve kalite düşünürlerinin görüşleri | 4. Hafta | Kalite düşünürlerinin görüşleri, kalite-verimlilik-kar ilişkisi | 5. Hafta | Kalite organizasyonu | 6. Hafta | Stratejik Performans Yönetimi, Hoshin Kanri, Göstergelerle Yönetim | 7. Hafta | Kalite kültürü ve örgüt kültürü | 8. Hafta | Özdeğerlendirme, Deming, MBNQA ve EFQM modelleri | 9. Hafta | Ara sınav | 10. Hafta | Liderlik ve Motivasyon | 11. Hafta | Problem çözme süreci, 7 eski ve 7 yeni araç | 12. Hafta | Benchmarking, güçlendirme | 13. Hafta | Takım çalışması, çatışma yönetimi | 14. Hafta | Makale sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Deming E. (1996) Krizden Çıkış, Kalder Yayınları. Imai, M. (1986) Kaizen, Kalder Yayınları. Juran and Gryna (2001) Quality Planning & Analysis, 4th ed., McGraw-Hill.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 8 | 30 | Makale Sunuşu | 1 | 10 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 12 | 168 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 20 | 20 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 9 | 6 | 54 | Toplam İş Yükü | | | 308 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,26 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |