Anasayfa  »  Eğitim Bilimleri Enstitüsü »  Türkçe Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM İSTATİSTİĞİ TRÖ631 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 9

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS9
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Halil Giray Berberoğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sosyal bilim araştırmalarından nedensel karşılaştırmalı, korelasyonel ve deneysel desenlerde sıklıkla kullanılan istatistiksel teknikleri SPSS kullanarak uygulamaya, sonuçlarını yorumlamaya ve raporlaştırmaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMISPSS paket programının tanımı, betimsel istatistikler, hipotez testi, doğrusal korelasyon teknikleri, basit ve çoktu doğrusal regresyon analizi, t-testi, varyans analizi, parametrik olmayan istatistikler (ki-kare testi, Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi), psikolojik test geliştirmede kullanılan istatistikler
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel kavramlar, araştırma deseni ve uygun istatistiğin seçimi
2. Hafta SPSS tanıtımı
3. Hafta Betimsel istatistikler ve ki-kare tesi
4. Hafta Gruplararası desenler için t-testi ve ANOVA
5. Hafta Gruplararası desenler için t-testi ve ANOVA
6. Hafta Gruplariçi desenler için t-testi, tek faktörlü ANOVA
7. Hafta Karışık desenler için ANOVA
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Korelasyon ve çoklu doğrusal regreyon analizi
10. Hafta Korelasyon ve çoklu doğrusal regreyon analizi
11. Hafta Ölçek geliştirmede kullanılan istatistikler
12. Hafta Ölçek geliştirmede kullanılan istatistikler
13. Hafta Parametrik olmayan istatistikler
14. Hafta Temel kavramlar, araştırma deseni ve uygun istatistiğin seçimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBüyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları ve yorum (9.baskı). Ankara: Pegem Yayınları.

Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (İkinci baskı). Ankara: Pegem Yayınları.

Fraenkel, J.R. & Wallen, N.E. ( 2006). How to design and evaluate research in education (Sixth edition). Boston: McGraw-Hill Pub.

Green, S.B. & Salkind, N.J. ( 2005). Using SPSS for windows and macintosh: Analyzing and understanding data (Fourth edition). Upper Saddle River: Pearson Prentice Hall.

Hovardaoğlu, S. (2004). Davranış bilimleri için istatistik. Ankara: Hatipoğlu Yayınları.

Kline, P. (1994). An easy guide to factor analysis. New York: Routledge.

Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. ve Çokluk, Ö. (2007). Sosyal bilimler için istatistik (2.baskı). Ankara: Pegem Yayınları.

Tabachnick, B. G, & Fidell, L.S. (2001). Using multivariate statistics (Fourth edition). Boston: Ally and Bacon.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav150
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav133
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık17070
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık15050
Laboratuvar144
Final Sınavı133
Ödevler12020
Toplam İş Yükü262
Toplam İş Yükü / 308,73
Dersin AKTS Kredisi9
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1 
P2 
P3  X
P4 
P5 
P6 
P7 
P8 
P9 
P10 
P11 
P12 
P13  X
P14  X
P15 
P16 
P17  X
P18 
P19